קידום ובניית אתרים עם מומחי השיווק

ברוכים הבאים, הגעתם לכאן אחרי חיפוש קידום ובניית אתרים ומצאתם. אבל לפני הכל נתחיל לדבר על מה זה כולל והעולם הזה כולו.

שיווק ומיתוג באינטרנט הם שני דברים שונים, אשר נוטים לא מעט פעמים להתבלבל ביניהם. לצורך העניין ניתן לומר ששיווק מעביר מסרים שיווקיים-מכירתיים על ידי חשיפה מתאימה בערוצים המתאימים, בעוד מיתוג מעביר מסרים תדמיתיים באופן כללי יותר מצד אחד ומדויק יותר מצד שני. 

קידום ובניית אתרים
 
במכירות אנו מעבירים מסרים ספציפיים אודות מוצר או שירות ("קנו עכשיו", "חדש במבצע"), בשיווק אנו מעוניינים שקהל היעד שלנו יידע מה אנחנו מציעים או מוכרים באופן כללי יותר, ואילו במיתוג אנו מעוניינים שקהל היעד שלנו יזכור את שם העסק שלנו או את שם המוצר לאורך זמן רב (קוקה קולה, ביסלי, סלקום). ברוב המקרים, מיתוג נכון מלווה את העסק או המוצר שנים רבות, אך ישנם לא מעט פעמים אשר מחליטים לשנות מיתוג, הן על מנת לפנות לקהלים חדשים, הן על מנת להתאים את המוצר או העסק לתקופה מודרנית יותר, והן בשביל שינוי גישה מכיוון שהמיתוג הקודם לא הביא את התוצאות הרצויות, או שישנה התייחסות שלילית כלשהי למותג הקיים. אנו לא ניכנס כאן לעובי הקורה לגבי מיתוג באינטרנט, מכיוון שמדובר בתורה שלמה שיש ללמוד אותה ולהתנסות בה, אך ניתן כמה דגשים שיש לשים אליהם לב על מנת לתת נראות למיתוג שלנו ברשת.

מה כולל מיתוג אפקטיבי באינטרנט לטובת בניה וקידום של אתר

לוגו

הלוגו הוא אחד הדברים הראשונים והחשובים ביותר המאפיינים את מיתוג העסק שלנו באופן כללי, ובאינטרנט בפרט. כיום, כמעט עבור כל עסק קיים לוגו, מכיוון שבעלי עסקים מבינים את החשיבות שיש לכך. אך כדי למתג את העסק נכון על הלוגו לדבר בשפה עיצובית וגרפית מתאימה, וכן עלינו לדאוג לכך שהוא יתאים לרשת. לא כל לוגו הנראה טוב על שלטי חוצות, או על חלון ראווה, או על דלת החנות, יתאים באתר אינטרנט או בפרסומות השונות ברשת. לוגו אפקטיבי יכלול אייקון גרפי ברור, אשר יזוהה עם העסק או עם המוצר שלנו במבט אחד, כך שאפילו לא יהיה צורך בכיתוב או בסלוגן. ועם הכיתוב הוא חיוני, עליו להיות קצר וברור.

עיצוב אתר האינטרנט

לאופן שבו מעוצב האתר שלכם יש חשיבות רבה לגבי המיתוג, והאופן שבו תצליחו להטמיע אותו אצל הלקוחות שלכם. עיצוב מבחינה מיתוגית כולל את הצבע או הצבעים הבולטים, את הפונט, את הדרך שבה אתם מציגים את השירות לגולשים, את האימאג'ים והתמונות. על הלוגו והסלוגן (הסיסמה הפרסומית) להופיע כמעט בכל דף, לרוב כדאי בחלקו העליון (ההאדר), ועל המסר התדמיתי לעבור גם בין השורות, ולא רק בעיצוב הטכני. לדוגמה, אם אתם מעדיפים תדמית נקיה ואלגנטית עבור המיתוג שלכם, גם על האתר להיות נקי ואלגנטי - כלומר לא מקושקש, ובלי יותר מדי התחכמויות.

תוכן

ככל שהרשת מתפתחת, וככל שיותר ויותר גולשים ועסקים משתמשים במדיה החברתית, התוכן הולך ונהיה חשוב יותר ולכן חשוב לחשוב על קידום ובניית אתרים לעסק שלכם. גם מבחינת מיקומים בתוצאות חיפוש, גם מבחינת התייחסות הגולשים, וגם מבחינת הדיאלוג שאתם מצליחים ליצור עימם. על מנת להתאים את התוכן למיתוג שלכם, עליכם להחליט על השפה שאתם מתכוונים לתקשר בה עם הגולשים ולהתאים אותה למדיה. בפייסבוק התוכן יהיה ידידותי ונגיש יותר, באתר האינטרנט הוא יהיה לרוב מקצועי וקורקטי יותר, בפרסומות הוא יהיה ישיר, קצר ומוכוון יותר - אך בכל הערוצים עליכם לשמור על אותה שפה, ולהשתמש במלים מסוימות המקושרות למותג. 
לסיכום, זכרו כי מיתוג נכון ידבר את אותה השפה בכל המדיות - באינטרנט, במדיה המודפסת, ברדיו, בסלולר, ובטלוויזיה, וכי עליו לגרום לקהל שלכם לזהות אתכם במבט אחד, ולזכור אתכם ומה אתם מציעים או מוכרים לאורך זמן.
עוד פוסטים שיכולים לעניין אותך
כיצד לבנות מיתוג לעסק?

כיצד לבנות מיתוג לעסק?

כיצד לבנות מיתוג לעסק? בעלי עסק חדש? חושבים איך להתחיל למתג אותו ולדאוג לו לנוכחות במדיה החברתית? הנה כמה טיפים

עובדים בשיווק דיגיטלי? כל הסיבות לעבוד מהבית

עובדים בשיווק דיגיטלי? כל הסיבות לעבוד מהבית

עובדים בשיווק דיגיטלי? כל הסיבות לעבוד מהבית עבודה בשיווק דיגיטלי היא עבודה שמאפשרת גמישות רבה ובפעמים רבות ניתן לעבוד בה

מדוע חשוב למתג את העסק?

מדוע חשוב למתג את העסק?

מדוע חשוב למתג את העסק? בתקופה האחרונה אנחנו שומעים רבות את המונח "מיתוג", בעיקר בתחום העסקי. אז מהי החשיבות של