מערכות מתקדמות לשיווק באינטרנט לקמפיינים מקצועיים ואפקטיביים

ככל שרשת האינטרנט מתפתחת וצומחת, וככל שיותר ויותר בעלי עסקים מבינים את הפוטנציאל הגלום בקידום ושיווק השירותים והמוצרים שלהם ברשת, כך מתפתחים הכלים והשיטות לשיווק ופרסום אפקטיביים. כיום, יש להתייחס לשיווק באינטרנט ברצינות הראויה, הכלים הפכו מורכבים ומקצועיים יותר ויותר, והזירה עצמה - כלומר רשת האינטרנט - הפכה להיות תחרותית ומסובכת ככל שעוד ועוד עסקים מצטרפים ומתחרים ביניהם על תשומת לב הגולש, הרעועה גם ככה בים הגירויים והתכנים המציפים אותו מכל עבר.

כלים לפרסום דיגיטלי
 

מערכות השיווק המתקדמות נועדו להעניק לנו שליטה מלאה על מאמצי הקידום והשיווק שלנו. אחד היתרונות הגדולים בשיווק באינטרנט הוא שהכל מדיד. אנו יכולים לדעת בדיוק כמה אנשים הקליקו על המודעות שלנו, כמה מתוכם בחרו להישאר באתר שלנו, לכמה זמן הם נשארו, באילו עמודים הם ביקרו, כמה מתוכם השאירו פרטים, כמה מהם בחרו לחזור שוב, מהם המקורות שמהם הם הגיעו, וכמה כל התענוג הזה עולה לנו בכל יום. כך אנו יכולים לדעת בכל רגע נתון מהי האפקטיביות של הפרסום שלנו, והאם במסגרת התקציב שהקצבנו אנו משיגים את המטרות והיעדים שהצבנו לעצמנו. זכרו - פרסום באינטרנט הוא מוכוון תוצאות - אם מדובר במכירות, בחשיפה, בקידום, בשיווק או בתדמית. לכל מדיה (גוגל, פייסבוק, אינדקסים, פורטלים, בלוגוספירה וכו') יש את היתרונות והחסרונות שלה, ובכל אחת מהן ניתן להציב את היעדים הריאליים המתאימים לה, ולבדוק לאורך הזמן הרלבנטי האם הפרסום והקידום אכן משיגים את יעדיהם.


על מנת להפיק את המירב משיטות הפרסום השונות ומהמערכות השיווק המתקדמות, בעיקר אלו שמציעות גוגל ופייסבוק, מומלץ תמיד להשתמש בשירותיהם של אנשי מקצוע המכירים את המערכות והרשת על בוריין, וחיים ונושמים את התחום. בדרך כלל לחברות אלו יש מערכות נוספות שפיתחו בעצמן, על מנת למקסם עוד יותר את הבקרה, את השליטה ואת השקיפות בתהליכי הקידום והפרסום.

 

כלים לשיווק מתקדם באינטרנט

גוגל אדוורדס (Google Adwords)

 

גוגל אדוורדס היא מערכת פרסום של גוגל, הנותנת מידע אמין, מקצועי ועכשווי לגבי מילות חיפוש וביטויי מפתח הרלבנטיים למושאי הפרסום שלנו, ומאפשרת לנו ליצור קמפיין מודעות לפי תקציב יומי קבוע. באמצעות מערכת גוגל אדוורדס אנו יכולים לדעת בכל רגע נתון כמה גולשים חיפשו בתקופה מסוימת מילים או ביטויים היכולים להיות מקושרים לעסק שלנו. לפני שמפרסמים או מקדמים בגוגל, חובה לדעת להשתמש במערכת הזו באופן מקצועי על מנת למקסם את תוצאות הקמפיין שלנו - מבחינת עלויות וחשיפה (הנגזרות מכמות העסקים המתחרים על אותם מילים או ביטויים), ומבחינת כדאיות ורלבנטיות (חיפושים בודדים בלבד שהופכים את הקמפיין ללא רלבנטי או יקר מדי). באמצעות גוגל אדוורס נוכל לדעת כמה גולשים ראו את המודעות שלנו, בזכות אילו מילות חיפוש, כמה הקליקו עליהן, וכמה כל התענוג הזה עלה לנו.

גוגל אנליטיקס (Google Analytics)

גוגל אנליטיקס היא מערכת מקצועית מצוינת המאפשרת בקרה מתמדת על ביצועי האתר או הבלוג שלכם. באמצעות המערכת תוכלו לדעת כמה גולשים ייחודיים ביקרו באתר, כמה ביקורים היו בסך הכל, כמה גולשים ביקרו כמה פעמים, באילו עמודים הם ביקרו, מהו הזמן הממוצע ששוהים הגולשים בעמודים השונים באתר, מאיפה הם הגיעו (פרסום? תוצאות חיפוש? פייסבוק? קישור מאתר אחר?) ועוד. נתונים אלו יעזרו לכם לשפר עמודים מסוימים, בעיקר את עמוד הבית ועמודי מכירה האמורים להניע את הגולשים לפעולה. 

 

גוגל אדסנס (Google Adsense)

גוגל אדסנס היא מערכת שיווק מתקדמת המאפשרת לכם לפרסם מודעות גוגל באתרים שונים הרלבנטיים מבחינת תכנים למושא הפרסום שלכם, ובמקביל להרוויח כסף על ידי פרסום מודעות עבור עסקים אחרים באתר שלכם. השימוש במערכת הוא חינמי והיתרונות גדולים, הן כמפרסם והן כרווח נוסף - בעיקר בשל הרלבנטיות העצומה של הפרסומות עבור הגולשים המבקרים באתר.

מודעות פייסבוק (Facebook ads)

מערכת הפרסום של פייסבוק הולכת ומתפתחת כל הזמן, והפכה בשנים האחרונות לכלי פרסום אפקטיבי ואף הכרחי. בדומה לגוגל, גם הפרסום במודעות פייסבוק הינו בשיטת תשלום לפי קליק (PPC) או חשיפה (CPM). היתרון הגדול של פרסום בפייבסוק הוא פילוח מדויק על פי תחומי עניין, גילאים, מין, שפה, עיסוקים, חברים, המלצות, מגורים, מצב משפחתי, ועוד. כך תוכלו למשל לפרסם טבעות נישואין למי שהצהירו שהם מאורסים, או בגדי תינוקות למי שמצפים לתינוק. מודעות פייסבוק מאפשרות לכם לקדם תכנים הן כמודעות רגילות, והן בדף התכנים והחדשות (הניוז פיד) של הקהל הרלבנטי. בפייסבוק אפשר לפרסם מוצרים הן בתוך פייסבוק, והן כקישורים מחוץ לאתר.

 

מערכת ניהול עמודי פייסבוק (Facebook Pages)

פייסבוק מעמידים מערכת משומנת ומפורטת לניהול עמודי פייסבוק עסקיים. באמצעות המערכת הזו תוכלו לנתח את ביצועי העמוד, והאפקטיביות שלו מול קהל היעד שאליו אתם מכוונים. המערכת משקפת נתונים רבים, החל מפילוח חברי העמוד (גיל, מין, שפה, מקום מגורים ועוד), מדד הפעילות שלהם (כמה חברים שלכם אקטיביים ומעורבים בעמוד, וכמה מהם פסיביים), כמות חשיפות (כמה גולשים נחשפו לעמוד ולתכנים שלו), ועוד. הנתונים של מערכת ניהול העמודים של פייסבוק כל כך מדויקים, שתוכלו לדעת על כל פוסט ופוסט שאתם מעלים, כמה מחברי העמוד נחשפו אליו, כמה מהחברים של החברים נחשפו אליו, כמה הגיבו לו ובאיזה אופן - ועל ידי כך לשפר עוד ועוד את התכנים שאתם מעלים כך שיתאימו לקהל היעד הרלבנטי, ולהמשיך ולקדם ולהפיץ את העמוד שלכם באופן טוב יותר.

עוד פוסטים שיכולים לעניין אותך
מדוע חשוב למתג את העסק?

מדוע חשוב למתג את העסק?

מדוע חשוב למתג את העסק? בתקופה האחרונה אנחנו שומעים רבות את המונח "מיתוג", בעיקר בתחום העסקי. אז מהי החשיבות של

כיצד בניית קישורים קשורה לקידום אתרים?

כיצד בניית קישורים קשורה לקידום אתרים?

בניית קישורים היא תהליך של יצירת קישורים (היפר-קישורים) מאתרים אחרים לאתר שלך. קישורים אלו משמשים כמפקדים עבור מנועי חיפוש כמו

בניית אתרי אינטרנט: כל מה שבעלי המקצוע חייבים להכיר

בניית אתרי אינטרנט: כל מה שבעלי המקצוע חייבים להכיר

בניית אתרי אינטרנט היא תהליך מורכב הכולל מספר שלבים, החל מהגדרת הצרכים של הלקוח, דרך עיצוב האתר ועד לפיתוח והטמעתו.