אסטרטגיה שיווקית באינטרנט - השלב הבא כבר כאן

רוב מנהלי השיווק בארגונים ישראלים לא ראו עד לפני זמן קצר את האינטרנט כמדיום ששוה לבנות עבורו תכנית שיווק יעודית. נכון, ארגונים עשו פעילות פרסום אינטרנט, אולם זו הוגבלה כמעט תמיד לקמפיינים של באנרים בפורטלים הגדולים. פעילות זו רחוקה מלהיות פעילות שיווק אינטרנט כוללת: אין בה מחקר ותכנון ארוך טווח עם מטרות ויעדים, אין בה כיסוי מספק של ערוצי מטרה וכלים פרסומיים באינטרנט ומעל לכל, אין ברוב המקרים ניתוח רציני של הפעילות שבוצעה והבנת האפקטיביות שלה. אם תשאלו מנהל שיווק בארגון אילו תוצאות מביאה לו פעילות הפרסום שהוא עושה באינטרנט, במקרה הטוב הוא יוכל להצביע על אקסל שמספק נתונים על כמויות של חשיפות והקלקות. ניתוח המרות משתמשים, פילוח המשתמשים, עלייה בנפחי פעילות עסקית, עמידה מול יעדים, תרומה כמותית למותג – זה כבר שייך לשלב הבא.

אסטרטגיה שיווקית באינטרנט

התייחסות לאתר הארגון כפלטפורמה עיסקית

והשלב הבא כבר כאן. מנהלי שיווק מתקדמים מתחילים להתייחס לאתר האינטרנט שלהם כפלטפורמה עיסקית, כזו שצריכה לייצר לידים ועסקים עבור הארגון, ולתמוך במותג שלו. יותר ויותר עולה הדרישה למדוד, לנתח ולשפר באופן מתמיד את ביצועיו העיסקיים של האתר וערכו השיווקי. מה שיפה בשיווק באינטרנט הוא שבניגוד לערוצי פרסום מסורתיים, המדיום האינטרנטי הינו מדיד. ע"י הטמעה ושימוש במערכות לניתוח תנועה, ניתן להבין לעומק את פעילות הגולשים באתר, לפלח גולשים לקבוצות אינדיבידואליות לפי הגדרות משתנות ולהסתכל על כל קבוצה בנפרד. ניתן למדוד יחסי המרה (גולשים שביצעו פעולת מטרה מסוימת כגון רכישה או מילוי טופס), עבור כל צורת המרה הקיימת באתר. ניתן לראות בדיוק מאילו ערוצים מגיעות יותר המרות ולכוונן בהתאם את תקציבי הפרסום.

המהפך שקורה היום הוא בהתייחסות לאתר האינטרנט של האירגון כפלטפורמה עיסקית, ומה שמאפשר למהפך הזה לקרות, הוא התפתחות הטכנולוגיה והמתודולוגיות של המדידה. כלים ושיטות של ניתוח ביצועי אתרים מאפשרים כיום לנתח ולשפר דראסטית את הפעילות באתר, דבר שלא היה קיים לפני שנה-שנתיים בישראל.

תכנית שיווק באינטרנט

תכנית שיווק באינטרנט צריכה להתייחס למטרות השיווקיות של הארגון ולאופי הייחודי של הווב. הרשת לא דומה לערוצים אחרים והיא גם מתפתחת בקצב אחר. תכנית שיווק אינטרנט צריכה לתת מענה לשאלות כגון: 
1. אילו מטרות שיווקיות אני מעוניין להשיג דרך האינטרנט? (למשל: בניית בסיס נתונים, העמקת קשר עם לקוחות קיימים, הגברת כמות הפניות הטלפוניות עבור מוצרים א', ב' וג') 
2. אילו כלים קיימים באתר שלי כדי להשיג מטרות אלו? 
3. מיהו קהל המטרה שלי באינטרנט? 
4. איפה הוא נמצא? 
5. מהם הדרכים העומדות בפני להגיע אליו?
6. מהם עלויות הפרסום בערוצים השונים שזיהיתי כרלוונטיים ומהי הדרך האופטימלית לחלק את התקציב?
7. לאילו עמודי "נחיתה" אני מפנה גולשים מקמפיינים פרסומיים? האם לעמוד הבית של האתר, לעמודים קיימים באתר? 
8. האם כדאי לבנות עמודי נחיתה ייעודיים לפי סגמנטציה של קהלי מטרה? ואם כן, איך כדאי לבנות עמודים אלו על מנת למקסם את יחסי ההמרה?
9. אילו כלים פרסומיים יש לי מלבד פרסום במנועי חיפוש, פורטלים אתרי צד ג', פורומים וקהילות רלוונטיות?
10. אילו טכנולוגיות מתקדמות יכולות לסייע לי ככלי שיווקי? (למשל RSS)
11. איך אני מודד את הצלחת הפעילות? איך אני ממשיך לכוונן את הקצאת התקציב בהתאם לתוצאות בפועל? (למשל, גמישות רבה יותר בחוזי הפרסום עם הספקים) 

לסיכום, עם ההבשלה במדיום האינטרנט וההכרה בחשיבותו, מגיע כיום גם השלב שבו מנהלי שיווק צריכים לתת את הדעת ברצינות לנושא שיווק באינטרנט. מנהל שיווק שימקסם את התועלות לארגון מפעילות אתר האינטרנט של החברה, יזכה ליתרון תחרותי. וזה רבותיי....לא מותרות. זה הכרח.

עוד פוסטים שיכולים לעניין אותך
כיצד לבנות מיתוג לעסק?

כיצד לבנות מיתוג לעסק?

כיצד לבנות מיתוג לעסק? בעלי עסק חדש? חושבים איך להתחיל למתג אותו ולדאוג לו לנוכחות במדיה החברתית? הנה כמה טיפים

עובדים בשיווק דיגיטלי? כל הסיבות לעבוד מהבית

עובדים בשיווק דיגיטלי? כל הסיבות לעבוד מהבית

עובדים בשיווק דיגיטלי? כל הסיבות לעבוד מהבית עבודה בשיווק דיגיטלי היא עבודה שמאפשרת גמישות רבה ובפעמים רבות ניתן לעבוד בה

מדוע חשוב למתג את העסק?

מדוע חשוב למתג את העסק?

מדוע חשוב למתג את העסק? בתקופה האחרונה אנחנו שומעים רבות את המונח "מיתוג", בעיקר בתחום העסקי. אז מהי החשיבות של