שיווק באינטרנט לעסקים - אל תרגישו לבד במדבר...

שיווק באינטרנט לעסקים הולך ונעשה מורכב יותר ויותר משנה לשנה והוא כולל מרכיבים רבים וביניהם:

* פרסום באינטרנט ובמנועי חיפוש באמצעות באנרים או מודעות ממומנות
* בניית מיניסייט שאליו תועבר תנועת הגולשים אשר הגיעו דרך הפרסום
* קידום אתרים (SEO) כדי להשיג תנועת גולשים טבעית אל האתר
* שיווק בבלוגים וברשתות חברתיות על ידי יצירת קהילה וקבלת תגובות
* שיווק באמצעות יחסי ציבור באינטרנט על ידי כתבות פרסומיות באתרי חדשות מובילים
* שיווק באמצעות שליחת דוא"ל או ניוזלטר (ולא אנחנו לא מתכוונים לספאם!)
* פרסום ויראלי של תמונות או סרטי וידאו המועברים בין גולשים

שיווק אינטרנטי מחייב באסטרטגיה.

כמשווק באינטרנט לעסקים עליך לבנות אסטרטגיה אשר תשתמש בחלק או בכל המרכיבים שציינו לעיל כדי להביא למקסום המטרות השיווקית שלך בין אם מדובר בחשיפה למותג, הגברת מכירות או השגת 1,000 "לייקים" בפייסבוק. כמובן שעם תום בניית האסטרטגיה עליך לנתח בצורה נכונה את הפעילות כדי שהיא תפעל כחלק ממערך שלם: השפה העיצובית של הבאנר צריכה להיות מתאימה למוצר שאתה מתכוון לשווק, והוא כמובן צריך להוביל למיניסייט מתאים.

חובה לזכור הכל מדיד: אחת המטרות העיקריות של שיווק באינטרנט לעסקים היא להשיג את יעדי אתר המסחר האלקטרוני שלהם תוך ניצול היכולת העיקרית של השיווק באינטרנט: הכל מדיד. החל ממספר החשיפות לבאנר, דרך מספר ההקלקות עליו, דרך הקנייה של הגולש ועד לחישוב הרווח המדוייק של הקמפיין בכל רגע נתון. על ידי מדידות נכונות ניתן להשיג שיפור מתמיד בכל עסק מקוון.

שיווק באינטרנט לעסקים


יתרונות השיווק באינטרנט

אם אתם עדיין לא משווקים באינטרנט, כדאי שתתעוררו ומהר. לאינטרנט יתרונות משמעותיים מול ערוצי פרסום אחרים:

 

  • הכל מדיד באינטרנט ניתן למדוד כמה גולשים הגיעו לאתר, מהיכן הם הגיעו, מה היו הוצאות הפרסום ומה היה הרווח מהקמפיין.

  • נגישות מקסימילית לכולם (כמעט) יש אינטרנט. כולם נמצאים באינטרנט כל הזמן. כולם מחפשים את המוצרים שלכם באינטרנט כל הזמן.

  • הוצאות קטנות, רווחיות גבוהה כדי לשווק באינטרנט אתה לא צריך לשכור חנות, לעצב אותה, לשכור מוכרים וכו'. אתה צריך לעשות את זה אונליין וזה יעלה לך הרבה פחות.

  • גלובליזציה אם יש לך רעיון מוצלח ונישה רווחית באפשרותך לשווק מוצרים אל מעבר לים בקלות יחסית.

 

כן, אני יודע מה אתם חושבים לעצמכם: זה נשמע טוב מדי. ובכן, זה באמת לא יכול להיות מושלם ולשיווק באינטרנט יש גם חסרונות: אם האתר שלכם נראה גרוע, הוא מלא בתקלות טכניות, יש לכם מוצרים גרועים או שאתם סתם נוכלים אתם לא יכולים לשווק באינטרנט בצורה מוצלחת.


מי מוכר מה ולמי?

באופן כללי ניתן לומר כי כולם מוכרים כל דבר אפשרי באינטרנט: דרך גרביים ועד ייעוץ מס. אבל אם אתם מתעקשים להבין טוב יותר את המודל הכללי של שיווק באינטרנט, כנראה שכל עסק אינטרנטי משתייך לאחת הקטגוריות הבאות:

  • Business to Business B2B: חברות המספקות מוצרים ושירותים לחברות אחרות. לדוגמא: חברה המייצרת מיסבים (כדורי ברזל תעשייתיים) ומוכרת אותם לחברה הבונה ומתחזקת פסי ייצור לרכב.

  • Business to Consumer B2C: חברות המספקות מוצרים ושירותים לצרכנים פרטיים. לדוגמא: חברה המייצרת ומדפיסה חולצות מוכרת אותן לגולשים באתר שלה.

  • Peer to Peer P2P: משתמשים פרטיים המספקים מוצרים ושירותים זה לזה. דוגמא: אתרי שאלות ותשובות מבוססי תוכן גולשים בהם כל גולש יכול לשאול שאלה או לתת תשובה לגולשים אחרים.

בניית תוכנית שיווק באינטרנט

כל תוכנית שיווק צריכה להתייחס למטרות הארגון. תוכנית שיווק באינטרנט תתייחס למטרות הארגון עם האספקטים הייחודיים לרשת האינטרנט. השלבים המומלצים לכל תוכנית שיווק באינטרנט הם כדלקמן:

 

  • הגדרת קהל המטרה באינטרנט אפיון הקהל הוא קריטי על מנת שנוכל למקד את תקציב הפרסום באופם האפקטיבי ביותר.
  • הגדרת המטרות השיווקיות של החברה באינטרנט מה מטרת השיווק: להשיג חשיפות למותג, להגביר מכירות, להשיג יותר חברים בפייסבוק וכו'
  • כלי השיווק באינטרנט באלו אמצעים נשתמש כדי לשווק באינטרנט: פייסבוק, קידום בגוגל, פרסום ממומן, שיווק גרילה.
  • חלוקת תקציב הפרסום בשלב זה יש לקבל את התקציב ולחלק אותו בין האפיקים שהזכרנו לעיל על מנת למקסם את ההליך של שיווק באינטרנט לעסקים.
  • דפי נחיתה לאן נביא את הגולשים שלנו: אל דף הבית, אל דפים ייעודיים שנבנה לצורך השיווק או שעלינו להקים מיניסייט?
  • טכנולוגיות באלו אמצעים סטטיסטיים נשתמש כדי לבקר את ההליך ולהסיק מסקנות? האם נשתמש בקוד פתוח או סגור?
  • מהי הצלחה מהם הקריטריונים שאותם נגדיר כהצלחה. מכיוון שהכל מדיד חשוב לבדוק את הקריטריונים שחשובים באמת ולא להסתמך על מספרים אחרים. דוגמא: היו לבאנר 10,000 חשיפות, אבל בפועל רק אדם אחד קנה את המוצר, כאשר מטרת הקמפיין היא להגביר מכירות.