האם אתרי אינדקסים מועילים לקידום?

אנשים שלמדו את תחום קידום האתרים מגלים במהרה שכל החומר שהם למדו בהתחלה, תוך זמן קצר הופך להיות לא תקף ולא רלוונטי. תחום קידום האתרים הוא תחום שמשתנה כל הזמן וישנם תרחישים שונים ומורכבים שיכולים להשפיע על כל פעולה שאתם עושים ולקבוע אם היא מועילה או לא. במאמר זה נדבר על ההשפעה של אתרי אינדקסים והאם הם מועילים לקידום.

אתרי האינדקסים התחילו את דרכם לפני שנים רבות כשהאינטרנט היה בחיתוליו. בעוד שמנועי החיפוש לא היו מרכז כל עולמינו כפי שהם היום, אתרי האינדקסים היו משמשים כדף הבית או כאתרי לשוניות פופולריים שעוזרים לאנשים להתמצא בין האתרים השונים והחשובים. חשיבותם של אתרי האינדקסים באותה תקופה לא הייתה מוטלת בספק ואתרי האינדקסים המובילים היו אתרים מצליחים מאוד. עם זאת, במשך השנים, כשמנועי החיפוש השתכללו וכמות האתרים באינטרנט מאוד גדלה, היה יותר קשה להתמצא ולמצוא את האתרים המצליחים האלו בעזרת האינדקסים.

כל זה, גרם לאתרי האינדקסים להיות פחות יעילים עבור הגולשים וזה תרם להפחתה בחשיבותם מבחינת קידום האתר בגוגל. כיום אתרי אינדקסים משמשים בעיקר לפיזור קישורים. חלק מאתרים אלו בעלי כוח גדול וחלק בעלי כוח קטן או ללא כוח כלל, אך במרבית המקרים הם לא יזיקו ולא יועילו. אבל, וזה אבל גדול, ישנם עדיין אתרי אינדקסים רלוונטיים מאוד שיכולים להועיל בקידום. אתרי אינדקסים נישתיים הם אתרים שבהחלט יכולים להועיל בקידום, במיוחד כאשר האתרים בעלי תנועה גדולה וקהל לקוחות פוטנציאלים איכותיים שבאים לחפש את המוצר או השירות שלכם בתחום הנישתי המדובר.

כדי לזהות אתר אינדקס איכותי והאם כדאי לכם להוסיף את האתר שלכם למאגר שלו, מומלץ לברר קצת על האתר, מה טיבו, מהי כמות הגולשים החודשית שלו, האם כל האתרים שמופיעים בו עוברים אישור על מנת לסנן אתרים לא איכותיים והאם בכלל האתר ממשיך לאשר אתרים מכיוון שישנם אתרי אינדקסים שכבר הפסיקו את פעילותם ולא הודיעו על כך. מומלץ לחפש מאגר אינדקס אתרים מעודכן שכבר בדק עבורכם אילו אינדקסים שווים את הזמן שלכם ואילו לא.