פרסום בגוגל – 5  טיפים לפרסום ממוקד לעסק שלכם

פרסום בגוגל או מודעות הפרסום של גוגל הן המודעות הראשונות שעולות בתוצאות החיפוש, כשלידן מופיעה המילה AD. מודעות גוגל נקראות במספר שמות: גוגל אדוורדס, גוגל PPC, פרסום ממומן בגוגל, וכולן בעצם מתכוונות לאותו כלי פרסומי שמאפשר לנו לבחור באילו ביטוים אנו רוצים שהקמפיין שלנו יופיע, ואנו משלמים רק עבור קליק שבוצע בפועל על ידי הלקוח.

אז איך מכוונים את קמפיין הגוגל שיהיה אפקטיבי וממוקד ככל האפשר?

קבלו 5 נושאים שאתם חייבים לבדוק בקמפיין שלכם:

טיפ #1 – תגדירו נכון את הקמפיין

הגדרה נכונה של הקמפיין היא קריטית לעבודה נכונה מתחילת הרמת החשבון לאוויר. הקפידו לעבור צעד צעד על כל שלבי ההגדרה של החשבון, ואם אתם לא בטוחים מה ההגדרה הנכונה לקמפיין שלכם, תקראו, תחפרו או תיעזרו בבעל מקצוע. ניקח לדוגמא את ההגדרה של שיטת תמחור. למפרסמים מתחילים לא מומלץ לתת לגוגל לבחור את המחיר עבורכם (או במילים אחרות, לבצע אופטימיזציה להצעת המחיר), כי אתם עלולים למצוא את עצמכם משלמים הרבה מאוד כסף על הקמפיין. דוגמא נוספת היא הגדרה של מיקום גיאוגרפי של הקמפיין. זוהי הגדרה קריטית ובעיקר אם העסק שלכם לוקאלי. עסק שמוכר שירותים באזור נתניה לא ירצה לקבל קליקים מאשקלון מכיוון שזה יהיה בזבוז תקציבי מיותר.

טיפ #2 – תגדירו מילות מפתח שליליות

מילות מפתח שליליות הן מילים או ביטויים שאתם לא רוצים להפעיל את הקמפיין שלכם איתן. אם לדוגמא אתם מוכרים שולחנות לחדר ישיבות, אתם לא תרצו שמי שמחפש "שולחנות לחדר ישיבות חינם" יראה את המודעה, כי הוא מלכתחילה לא לקוח רלוונטי בשבילכם והקליק שלו יעלה לנו כסף ולא יביא החזר על ההשקעה. אני מקפיד על הגדרה רחבה ככל האפשר של מילות מפתח שליליות כבר מתחילת הקמפיין, מתוך כוונה לחסוך ללקוחות שלנו כספים מיותרים והשקעה על מילים שלא יביאו להם המרות.

 

טיפ #3 – תגדירו תוספים

תוספים הם "מרחיבי המודעות" שהופכים את המודעה שלכם מ2 שורות בלבד לכמה שורות. זאת ממש זריקת סטרואידים למודעה שלכם והיא תגרום לה להיראות בולטת יותר ולתפוס יותר נדלן בתוצאות החיפוש של פרסום בגוגל. הגדרת התוספים של גוגל היא מגוונת ורחבה היום ויש כמות יפה של תוספים שניתן לצרף למודעות פרסום בגוגל שלכם. תוספי שיחה, תוספי יתרונות, תוספי תחומי עיסוק, תוספי דירוגים ועוד, כל אלו יהפכו את המודעה שלכם לאטרקטיבית יותר בעיני הגולשים.

לדוגמא: הגדרה של תוספי יתרונות מרכזים + תוסף שירותים

טיפ #4 – תבנו קבוצות מודעות ומודעות לקמפיין

מכיוון שזהו טיפ חשוב, נרחיב עליו בעזרת דוגמא. נניח ואתם מנהלים חנות למכירת ציוד משרדי ואחת הקטגוריות החשובות אצלכם היא מכירה של מדפסות. נגדיר את הקמפיין בתור מדפסות, את קבוצת המודעות בתור מודעות מותגים, כמו "מדפסות HP", "מדפסות CANON" ועוד. בתוך כל אחת מקבוצות המודעות נבנה מודעות ממוקדות שמדברות על המדפסת הספציפית שאתם מקדמים.

טיפ #5 – תגדירו מעקב אחרי המרות

קמפיין ללא מעקב המרות הוא קמפיין ללא עיניים, קמפיין לא חכם שאי אפשר לשפר.  וזו החמצה. אחד מהיתרונות המרכזים שהעסק שלכם מקבל בפרסום בגוגל הוא היכולת למדוד את הקמפיינים. מעקב אחרי המרות מאפשר לכם למדוד מאיפה הגיעו הלידים אליכם, וכך לקבל החלטות לגבי אילו קמפיינים עובדים, אילו מודעות עובדות ואילו פחות, ובאילו מילות מפתח כדי להשקיע ואילו אפשר להוריד מהקמפיין ולהגדיר בתור מילות מפתח שליליות.

לדוגמא: שימו לב כמה המרות הבאנו ללקוח במספר דרכים שונות

לסיכום

פרסום בגוגל הוא מקצוע, וחשוב שלעסק שלכם יהיה בעל מקצוע שיוכל לתת לכם ערך מוסף, בעיקר בעולם רווי בתחרות ובחברות כמו בימינו אנו. קחו בעל מקצוע (רמז, אני ממליץ על שטיק מדיה), תבדקו את המקצועיות שלו והיצירתיות שלו וקחו את העסק שלכם קדימה בעזרת פרסום בגוגל.