שיווק ומכירות לעסקים באינטרנט

הצלחה בעולם העסקים דורשת מיומנויות רבות, שאחת מהן היא היכולת לעמוד בשינויים המתרחשים עם הזמן. כיום אין מנוס משיתוף של עולם האינטרנט בשגרת העבודה שלכם למען שיווק בית העסק. כיצד ניתן להשיג מכירות משמעותיו ונרחבות באינטרנט?

שיווק ומכירות לעסקים באינטרנט

שיווק ומכירות לעסקים באינטרנט ומה שבניהם

שיווק הוא מטרה בפני עצמה, אך בסופו של דבר – אם הוא לא מביא מכירות, אין בו שום טעם או תועלת. לכן אחד הגורמים החשובים ביותר שיווק, הוא גיבוש המטרות שלו: מה הוא אמור לגרום ללקוח הפוטנציאלי לעשות? המטרה יכולה להיות ישירה, לבצע מכירה.

אך בתחומים שונים ניתן למצוא ערך רב גם בכך שהמשתמש ירשם לניוזלטר, יעשה שיתוף של פוסט על הקיר שלו ויביא עוד לקוחות פוטנציאלים. במקרים אחרים, מהלכים שיווקיים מטרתם להרחיב את קהל היעד הפוטנציאלי, לפנות לשכבת גיל שלא עבדו איתה לפני כן, או למגדר אחר.

בשורה התחתונה, עולם השיווק הוא נרחב ומגון ביותר, ועל מנת לנצל את כל היכולות שלו, יש לגשת למימושו בצורה כמה שיותר פרקטית ומאורגנת: עם תכנית שניתן לתרגם לרצף פעולות ברור.

שיטות שיווק באינטרנט

באופן כללי ביותר, שיווק באינטרנט מתחלק לממומן ואורגני. השיווק הממומן זה למעשה רכישת "שטח פרסומי", בין אם מדובר בפוסט מקודם בפייסבוק או פרסום מודעה בגוגל.

כך או כך, זה כרוך בכסף, אך כסף זה לא הכול, ועל מנת שההשקעה תוכיח את עצמה, יש צורך ליצור תכני שיווק טובים, והכי חשוב – גם לעבוד לשיפור בית העסק עצמו, בכדי שהשיווק יכול רק להביא את האנשים אליכם, והמכירות זה כבר משהו שאתם עושים בעצמכם.

השיווק האורגני לא עושה דגש על הפרסום הממומן, אלא על ניסיון לעניין את הגולשים בתוכן לכשעצמו, באמצעות יצירת תכנים ממוקדים, יעילים, בעלי ערך ייחודי – שעונה על צורך או שאלה ספציפיים. לעיתים ההשקעה הפיננסית בסוג שיווק זה לא פחותה מהשיווק המומן (רכישת שירותי מומחים ליצירת התכנים – טקסטים, גרפיקה, סרטונים וכו').

טובות שתי השיטות מן האחת?

ניתן לשלב בין שתי שיטות וליצור גם תכנים איכותיים, וגם לפרסם באמצעות מודעות ממומנות שירותים או מבצעים ספציפיים. ההרכב של שיווק ומכירות לעסקים באינטרנט משתנה מבית עסק לבית עסק, ועל מנת לגבש תוכנית שתוכיח את עצמה מהר, נדרשת היכרות עמוקה עם תחום השיווק לצד אפשרות לעשות מחקר מעמיק בתחום העיסוק של בית העסק עצמו.

רוב בתי העסק פונים לגופים מקצועיים ומנוסים להפקת המיטב מהאפשרויות של עולם השיווק והמכירות באינטרנט.