רעיונות לשיווק העסק שלך אופליין

כיום, כולנו משתמשים בשיווק הדיגיטלי, על מנת לפרסם את העסק שלנו. זה יכול להיות בצורה של אתר אינטרנט, דף נחיתה, שימוש ברשתות החברתיות, שיווק במייל ועוד. אבל מה עם שיווק אופליין? האם הוא נכחד לגמרי מהעולם ואין יותר צורך להשתמש בו? ממש לא. מומלץ שלא לוותר על סוג השיווק הזה. ההמלצה הכי טובה היא דווקא לשלב את שתי השיטות – כלומר לשווק גם באונליין וגם באופליין. לאחר מכן, כדאי לבחון את יעילותה של כל שיטה וכך לדעת במה להשקיע יותר או פחות. במאמר זה, נתמקד בשיווק אופליין ונציע דרכים שונות ומגוונות ליישם אותו.

שימוש בפליירים

לדוגמה, במידה ואתם בעלי עסק של מכירות עוגות וקינוחים שונים, תוכלו בהחלט להשתמש בפליירים לקידום ושיווק העסק. עליכם לצור פלייר שיראה מעולה, שיכלול תמונות מקצועיות ואיכותיות של העוגות והקינוחים שלכם ופשוט לחלק אותו בתיבות הדואר בשכונה שלכם וגם בשכונות שקרובות אליכם. אם הפלייר נראה טוב ומזמין, תאמינו לנו שאנשים לא יזרקו אותו אלא ישמרו אותו ובמידת הצורך יתקשרו ויתעניינו במה שאתם מציעים. אגב, זוהי גם ההזדמנות שלכם להציע קופון של אחוז הנחה או מחיר מיוחד ועל ידי כך תוכלו בהחלט למשוך לקוחות פוטנציאליים. בדקו שהפלייר קריא וכתוב בצורה ברורה ומכיל קופון הנחה. תוכלו לבדוק את יעילות הפלייר, על ידי הלקוחות שיתקשרו אליכם ויזכרו לבקש את המחיר המיוחד או קופון ההנחה.

הציעו את המוצרים שלכם בחינם

במידה ומדובר על עסק של אוכל, תוכלו לארגן דוכן עם טעימות בפארק השכונתי. כך תוכלו לקרב את הלקוחות שלכם ולגרום להם להכיר את העסק, המוצרים והשירותים שהוא מציע. באותו דוכן, תוכלו גם להציע מוצרים במחיר מיוחד, למי שהתלהב מהטעימות.

פרסום בעיתון

במידה ואתם מתגוררים בקיבוץ או מושב ומשתייכים למועצה אזורית מסוימת המפיצה מדי חודש עיתון מקומי, תוכלו לבדוק מהן עלויות הפרסום. יכול להיות שבתור תושבי המועצה, תהיו זכאים להנחה מסוימת. כך תוכלו לפרסם את העסק, הכתובת והטלפון שלכם וכך תוכלו לקבל חשיפה גדולה ובעקבות כך, גם לקוחות פוטנציאליים.

חלוקת כרטיסי ביקור ושימוש במוצרי פרסום

נסו להשתתף בכמה שיותר כנסים ומפגשים עסקיים. מאלה יכולים לצאת לא מעט שיתופי פעולה מוצלחים. חשוב מאוד, כאשר מגיעים לכנסים והמפגשים הללו, להביא גם כרטיסי ביקור. כך במידת הצורך והעניין, יוכלו בעלי העסקים השונים, לקחת את כרטיס הביקור שלכם ולצור עמכם קשר במידה והעסק שלכם מוכר מוצרים או שירותים, שהם יהיו מעוניינים לקחת בעתיד. מעבר לכך, תוכלו גם להצטייד במספר מוצרי קד"מ, עליהם הדפסתם את הלוגו והטלפון של העסק. כך המשתתפים יוכלו לקחת את המוצרים, להשתמש בהם וגם תמיד לזכור אתכם ואת השירותים/מוצרים שאתם מציעים.

שורה תחתונה

כאשר יש לכם עסק, עליכם לפרסם את עצמכם כמה שרק אפשר ולא להתמקד על שיטת פרסום אחת. יש לשלב מספר שיטות ולבחון את יעילותה של כל שיטה. יכול להיות ששיטה מסוימת מתאימה לעסק מסוים ושיטה אחרת, איננה מתאימה. אל תתייאשו ונסו לבחון מה הכי מתאים ומוצלח עבור העסק שלכם