איך ניתן לנהל נכון מוניטין ברשת בדגש על תוצאות / ביקורות שליליות לעסק או מוצר?

האינטרנט הינו כלי אדיר להעברת תוכן ומידע, לפרסום, למכירה ועוד. אנשים פרטיים וגופים רבים עושים בו שימוש למטרותיהם השונות. כולם, ובמיוחד אלו שפרנסתם והמוניטין שלהם הולך לפניהם, היו מעוניינים שהם יוזכרו בעיקר בהקשרים חיוביים. אבל, במקרים רבים, עלולות להשתרבב אמירות שליליות על הגוף או  על פעילותו. לעיתים, הן נעשות במכוון, לפעמים, בחוסר תשומת לב ועוד.

לעיתים,  מדובר על כתבה שאיננה מחמיאה, ביקורת קשה, דיון שלילי  בפורום ידוע וכדומה. כאשר האמירות הללו מגיעות במסה רצינית עלול שם  הגוף להיות מוכתם. פרסום שלילי יקפוץ לעמוד הראשון בדפי האינטרנט ויחשוף את  העסק בהקשר שלילי.  הצורך המיידי הוא בניקוי השם ובהסטת תשומת הלב הציבורית מהכתם שהתהווה.

קיימות  מספר דרכים לעשות זאת,  כאשר ברובן  השיטה היא על ידי פרסום מידע חיובי על הגוף. הוא יבליט את תכונותיו ופעילותו, ונועד, למעשה, לדחוק את המידע השלילי לשוליים, קרי: לעמוד השני שאליו נחשפים מעט מאוד גולשים. המשימה יכולה להיות  מורכבת כאשר המסרים  השליליים מגיעים מאתרים של גופי תקשורת חזקים או גופים סמכותיים יותר.

ובעוצמות ובכמויות רבות. היא תהיה קלה יותר ויותר כאשר המפרסמים הם אתרים או פורומים שאינם נחשבים פופולאריים. בעיקרון, מה שעושים זה קידום אורגני  הפוך: בקידום אורגני רגיל משתמשים בביטויים רבים לקדם אתר אחד. כאן יש צורך בביטוי אחד או מספר ביטויים מצומצם בכמות רבה כדי לקדם תוצאה אחת.

את כל המסרים  הללו ניתן להעביר באמצעות הפייסבוק, היוטיוב, הרשות החברתיות  השונות ועוד. ניתן להקים אתרים עצמיים בחלק מהמקרים אבל  ניתן להיעזר באחרים קיימים ולהקים בהם עמודים, פרופילים ומדורים. באינטרנט קיימים אתרים פרטיים חזקים שרצוי לחבור אליהם.

כך באמצעות פרסומים, בלוגים, הבעת דעות, תיאור פעילות חיובית ועוד ניתן להעביר את המסרים  השונים. יש צורך, לתחזק אותם על בסיס קבוע ולהוסיף תוכן ומידע רלוונטי כל העת על  מנת להישאר במודעות. בחלק מהמקרים, הדבר כרוך בהוצאות כספיות ובמקרים אחרים הבלוגים הינם חינמיים.

רשתות חברתיות ידועות כמו טוויטר, לינקדין ואחרות מתאימות מאוד ויכולות לשרת את המטרה. אתרים בעלי שם כמו תפוז, נענע, דהמרקר ואחרים מתאימים  מאוד להבעת דעות וכדומה. ניתן ללכת רחוק יותר ולנסות לעשות שימוש בויקיפדיה. פתיחת ערך תהיה אפשרית רק במקרה ולעסק או לאדם יש מוניטין טוב. ניתן, לחילופין, לשרבב את  שם  העסק לערך קיים בתחום וגם  זה יתרום לקידום שם העסק.

בנסיבות מיוחדות ניתן לגם להפנות בקשה ישירה להורדת אזכור שלילי, ולעתים, הדבר מסתייע. ככלל, רצוי לדחוף כל העת את  השם למקומות הראשונים בגוגל והדבר הוא מעין הקדמת תרופה למכה. כאשר מדובר על  מקרים קשים מומלץ להיעזר במומחים לנושא לצורך ייעוץ וניהול הנושא. הם מכירים את כל הניואנסים  החשובים ויכולים להתוות שיטות פעולה מוצלחות ויעילות.