קידום אתר במנועי החיפוש | באנר ישראל ממליצים לכם איך לעשות זאת.

מקדמי אתרים נוטים לקדם עמודי תוכן המכילים טקסט. עם זאת קידום אתרים מקצועי יתייחס גם לקידום של אלמנטים נוספים של תוכן וביניהם: קידום תמונות, חיפוש מקומי (גיאוגרפי), קידום וידאו וקידום במנועי חיפוש אנכיים וייחודיים המתאימים לתעשייה ספציפית.

הליכים אלו יקנו לאתר האינטרנט נוכחות אינטרנטית. כחלק מאסטרטגיית השיווק באינטרנט, קידום אתרים חייב להתייחס לשני פרמטרים חשובים ולהשיב על שתי שאלות מרכזיות: האחת כיצד מנועי חיפוש עובדים? והשניה מה אנשים מחפשים באינטרנט?

כדי לקדם אתר במנוע חיפוש צריכים יותר מעיצוב

קידום אתר בשטח יכלול בין היתר עריכה של התוכן באתר ושל קוד HTML באתר כדי להגביר את הרלוונטיות של האתר עבור מילות מפתח ספציפיות, ולהסיר מחסומים לפעילויות האינדוקס של מנועי החיפוש.

קידום אתרים יכלול גם השגת קישורים נכנסים לאתר על ידי פעילויות מקוונות שונות, או על ידי ביצוע החלפת קישורים.

מכיוון שקידום אתרים מושפע ממגוון פרמטרים כגון: תוכן האתר, קוד האתר, עיצוב האתר, מערכת ניהול התוכן עליה מושתת האתר, וידאו, עגלת קניות, ופרמטרים טכנולוגיים נוספים, יש לשים לב כי חברת קידום האתרים יכולה להתמודד עם סוגיות טכנולוגיות מגוונות, או שהיא בקשר עם אנשי מקצוע שיש להם שליטה בתחומים נוספים מעבר לקידום האתר עצמו.


כאשר בוחרים חברת קידום אתרים יש להתעניין ולשאול באילו אמצעים היא מתכוונת לקדם את האתר.

חברות רבות פועלות בצורה כשרה וטבעית אשר אורכת זמן, ומצליחות להשיג תוצאות טובות לאורך זמן.

הליך זה מכונה white hat seo והוא מגדיר בתעשייה כי חברת קידום האתרים פועלת לקידום האתר באמצעים כשרים, בניגוד לחברות קידום אתרים הפועלות בשיטת black hat seo אשר פועלות לקידום האתר באמצעים פסולים ועל ידי יצירת ספאם בדרכים שונות וביניהן: יצירת חוות קישורים, הוספת מילות מפתח כדי לשטות במנועי חיפוש, יצירת מאמרים אוטומטיים, ובכך יכולות להשיג הישגים מרשימים בטווח הקצר, אך לגרום לאתר נזק חסר תקדים בטווח הארוך שיכלול בין היתר ענישה של מנועי החיפוש והסרתו של האתר לחלוטין מתוצאות החיפוש, מכיוון ששיטות אלו מזיקות הן למנועי החיפוש והן לגולשים באתר.

 

קידום אתר במנועי החיפוש

 

איך מקדמים אתר?

כדי לבצע קידום אתר במנועי חיפוש עלינו לנקוט בשלושה צעדים עיקריים:

  1. כניסה לאינדקס כדי שמנועי חיפוש יכירו את האתר, על האתר להיכנס לאינדקס ולעבור הליך "אינדוקס" על ידי הרובוט של מנוע החיפוש שסורק אתרים ודפים. כדי שאתר יכנס לאינדקס בצורה טובה יש לוודא כי לאתר יש קישורים נכנסים מאתרים אחרים, כי יש באתר מספיק קישורים פנימיים לעמודים שברצוננו לאנדקס, וכי יש לאתר מפת אתר מסוג XML.

    את מפת האתר ניתן להגיש לכלי של גוגל למנהלי אתרים (webmaster tools) כדי לוודא שמנוע החיפוש של גוגל מכיר את האתר. מפת אתר חשובה במיוחד לדפים אשר אין להם קישורים חיצוניים או פנימיים ועוזרת למנוע החיפוש להכיר את התכנים וההיררכיה באתר בצורה טובה יותר.


  2. בקרת הקובץ robots.txt קובץ robots.txt יכול למנוע על ידי הוראה מפורשת למנוע ממנוע החיפוש לאנדקס ולסרוק דפים מסויימים. דפים אחרים יכולים גם לא להיכלל במנוע החיפוש על ידי הוספת תגית מטא מתאימה. דפים כאלו יכולים למשל: דפי כניסה למערכות, דפים הקשורים לעגלת הקניות באתר או דפים אחרים.


  3. הגברת חשיבות האתר והדפים כדי לגרום למנוע החיפוש להבין עד כמה האתר שלנו טוב, עלינו לגרום לאתר להיות בולט, נוכח וחשוב בעיני מנוע החיפוש. לשם כך נשתמש במספר טכניקות כגון: הכוונת קישורים לעמודים ספציפיים, יצירת תוכן עשיר ואיכותי, יצירת כותרות נכונות (Meta Title), יצירת תיאורים נכונים (Meta Description) ועוד מגוון טכניקות.

קידום אתרים במחשבה תחילה

קידום אתרים במנועי חיפוש (SEO) דורש מחשבה מקדימה. מעטות הן החברות שמבינות כבר בהתחלה את היתרונות הטמונים בקידום אתר לטווח הארוך.
תהליך הקידום הוא תלוי מצב – לעיתים יש צורך לערב את מחלקת הפיתוח (טכנולוגיה) של החברה ובמקרים אחרים דווקא מחלקת השיווק היא שצריכה לתת את הטון. במקרים רבים השילוב בין השתיים הוא שיאפשר את ההתקדמות במנועי החיפוש.

בעסקים קטנים אדם אחד (או מספר מצומצם של עובדים) יהיה אחראי על כל העבודה. חברות גדולות יותר יעסיקו בדרך כלל מומחה קידום אתרים על מנת שיספק מענה לצורכי הקידום של החברה.
אם ננסה למצוא הגדרה למונח קידום אתרים ניתן לומר כי למעשה מדובר בסך כל העבודות שיש לבצע על מנת לגרום לאתר לקבל כמות גדולה של טראפיק (כניסות גולשים) ממנועי חיפוש, אינדקסים ואתרים שונים במטרה להפוך את האתר לפופולארי. העבודה מתחלקת בין שיפורים נדרשים באתר המטרה עצמו לבין מאמצים שיווקיים מחוץ לאתר וכוללת בין השאר: הוספת קישורים, שיפורי קוד וארכיטקטורה של מבנה האתר, ניתוח מתחרים, מחקר מילות מפתח, כתיבת תכנים ומשימות רבות נוספות.

חברות רבות מנסות למצוא קיצורי דרך לראש תוצאות החיפוש בגוגל באמצעות התמקדות בהשגת קישורים לאתר ומתעלמות מפן מרכזי נוסף בעבודת הקידום – יצירת תוכן איכותי הפונה לקהל המטרה ולקהילת המנהלים בתחום העיסוק של האתר, שישמחו גם לקשר אליו.

 

שיווק באינטרנט

שיווק באינטרנט מתייחס בעיקר לשימוש במערכות פרסום ממומן מסוג PPC-Pay Per Click כמו גוגל אדוורדס או וואלה אדוונטג'. למרות שיש עקרונות מסויימים משותפים לקידום אתרים ולשיווק באינטרנט, פרסום ממומן הוא הרבה יותר קל ליישום ומייצר תוצאות מידיות של מבקרים באתר דקות לאחר שהקמפיין עלה.

בשל כך משווקים מסוימים מבלבלים בין SEO ל-PPC ואחרים פשוט מוותרים על קידום אתרים לטובת פרסום ממומן מבלי לתת את הדעת להזדמנויות הרבות שהם מפספסים כתוצאה מכך.

קידום אתרים בגוגל הוא הדבר הקרוב ביותר לפרסום בחינם באינטרנט. כמובן שקידום דורש עבודה רבה שעולה כסף (בעיקר אם שוכרים שירותי מומחה או חברה לקידום) אבל בסוף החודש לא תדרשו לשלם חשבונות פרסום מנופחים.

פרסום ממומן מיועד לטווח הקצר ולא תהיה לו שום תרומה בהזרמת מבקרים לאתר ברגע שייגמר לכם תקציב הפרסום.

קידום אתרים מהצד השני לא יתרום בדרך כלל בטווח הקצר אבל תוצאותיו הן משמעותיות בטווח הארוך ותנועת הגולשים לאתר לא תיפסק במידה ותחליטו להעביר חלק מהתקציב השיווק שלכם לערוצי פרסום אחרים.

עם התקדמות תעשיית החיפוש בשנים האחרונות הרבה יותר קשה היום להעלות אתר למיקומים טובים באמצעות טכניקות קידום שמטרתן להטעות את מנועי החיפוש. עם זאת גם מיקומים טובים לא יבטיחו בהכרח פופולאריות של אתר או עמידה ביעדים של המרות. קידום אתר במנועי החיפוש למעשה יביא את הגולש "לפתוח את הדלת" אבל התכנים באתר הם שייקבעו אם הגולש יישאר בו.