הידעתם שבתעשיית ההיי טק יש תחום שלם המוקדש כל כולו לשיווק דיגיטלי? אם התחום מעניין אתכם והייתם רוצים ללמוד אותו בצורה מקצועית, כדאי שתבינו מהו שיווק דיגיטלי, מהם הערוצים הדיגיטליים הפופולאריים, מה התפקיד של המשווק הדיגיטלי וכו'. 

שיווק דיגיטלי על קצה המזלג

מי שעובד בתחום, צריך לדעת כיצד להשתמש בערוצים הדיגיטליים בצורה המיטבית והנכונה ביותר וזאת על מנת שיוכל לייצר לקוחות פוטנציאליים לעסק אותו הוא מפרסם. מעבר לכך, באמצעות ערוצים דיגיטליים ניתן גם לקבל חשיפה וכמו כן לבנות מודעות למותג.
איזה ערוצים דיגיטליים קיימים ונמצאים בשימוש של אנשי שיווק דיגיטלי?

  1. אתר האינטרנט הרשמי של העסק או החברה
  2. רשתות חברתיות שמתאימות לפרסום העסק (לדוגמה, פייסבוק, אינסטגרם, טיקטוק, טוויטר וכו')
  3. מנועי חיפוש (אם מדובר על שיווק דיגיטלי בארץ, אז מנוע החיפוש המתאים ביותר הוא גוגל. מנגד, אם מדובר על שיווק דיגיטלי בחו"ל, אז מלבד גוגל, אפשר להתמקד במנועי חיפוש נוספים כמו, Bing, Yahoo וכו')
  4. דיוור אלקטרוני ודיוור בהודעות SMS
  5. מערכת Google Ads (מערכת פרסום ממומן של מנוע החיפוש גוגל)
  6. מערכת Facebook Ads (מערכת פרסום ממומן של הרשת החברתית פייסבוק)
  7. בלוגים ואתרי תמיכה

כאשר יש שימוש בחלק מהערוצים הדיגיטליים שהוזכרו לעיל או אפילו בכולם, יש להשתמש בכלי כמו גוגל אנליטיקס וזאת על מנת למדוד את הנתונים ולבדוק כיצד אפשר לשפר עוד יותר את הביצועים בערוצים הדיגיטליים. אגב, בגלל שמדובר על מסה של נתונים המתקבלת מכל מיני ערוצים דיגיטליים שונים, יש חברות שבוחרות להקצות עובדים שיתמקדו ספציפית בערוץ דיגיטלי אחד (לדוגמה, קידום במנועי חיפוש או קידום ברשת הפייסבוק) ויש כאלה בהן יש מומחה או מנהל אחד שאחראי על כל תחום הדיגיטל (הדבר נכון לחברות קטנות).

מה כלול במסגרת תפקידם של אנשי שיווק דיגיטלי?

התפקיד כולל שימוש בכל מיני שיטות שיווק פופולאריות, חלק מהן:

כתיבת תוכן – אין ספק שתוכן הוא החלק העיקרי בכל הקשור לתחום השיווק הדיגיטלי. הלקוחות צורכים אותו דרך פוסטים ברשתות חברתיות, תכנים שמפורסמים באתרי אינטרנט, תכנים שמופיעים בסרטוני וידאו וכו'. חשוב להבין כיצד ואיך להשתמש בתוכן בצורה הטובה ביותר.

יצית תכני וידאו – כיום, יש פופולאריות גדולה לתכנים המועברים בווידאו. המטרה היא לא לצור עוד סרטון, אלא לצור סרטון ייחודי, מעניין וכזה שימשוך את תשומת הלב של הגולשים. אגב כאן נציין דבר חשוב – אם לסרטון תהיה מעורבות גדולה, כך גם הדירוג שלו בגוגל יעלה בהתאם.

קידום אתרים בגוגל – קידום אורגני הכולל פעולות הקשורות לאופטימיזציה, עריכת מחקר מילות מפתח, פרסום תכנים באתר עם מילות המפתח הרלוונטיות, בניית פרופיל קישורים מגוון וכו'.

קידום ממומן בגוגל – שימוש במערכת הפרסום של גוגל. בניית קמפיין תוך התמקדות במילות מפתח מתאימות, יצירת מודעות מעניינות שימשכו את הגולשים, פילוח לפי אזורים בארץ, גילאים וכו'.
מלבד בניית הקמפיין, יש לבצע מעקב לגבי הניהול שלו ולבדוק מה אפשר לשפר.