בחירת מאגר תמונות – כל מה שאתם חייבים לדעת

כל אתר, לא משנה מה תחומו, זקוק לתמונות יפות ומושכות למטרות שונות. אילו מטרות? טוב, לפוסטים חדשות, פרויקטים, ואפילו גלריות. האפשרויות לא נגמרות. הדבר הנכון ביותר הוא לפנות למאגר תמונות, המקנה לנו את הזכות להשתמש בתמונות השונות בו.

למה בכלל צריך מאגר תמונות?! איך הוא יעזור לנו?

כל בעל עסק או חברה לשיווק מודעים לכך שהאינטרנט מלא בתמונות. אולם, שימוש מסחרי בהן אסור ומהווה עבירה על חוק זכויות היוצרים. לכן, השימוש במאגר תמונות בגדר חובה לכל אתר, דף נחיתה, ואפילו לפוסטים בפייסבוק. תמונות הנלקחות באופן עקיף וללא אישור ממאגר התמונות, עלולות להוביל לתביעות בבית המשפט, ופגיעה במותג העסקי – בקיצור, לא לתוצאות נעימות במיוחד.

מאגר תמונות עוזר לנו לשפר את מראה האתר, בעת בניית האתר ו/או כתיבת פוסט חדש. כעת, לאחר שהבנו כיצד מאגר תמונות ישמש לנו כעזר, בואו נתחיל.

מהי השפעת מאגר התמונות על איכות הדירוג של אתרכם?

שימוש במאגר תמונות הוא פעולה חכמה מאוד, אך אם לא תבצעו אותה כמו שצריך, היא עלולה לפגוע באתרכם. הכל מותנה בשימוש שלכם. אז איך לדרג את התמונות ואיך זה בדיוק משפיע על איכות הדירוג? הנה כמה דברים שתוכלו לעשות, אשר יגרמו לתמונות שלכם להיות מדורגות:

  1. חווית המשתמש: חווית המשתמש יכולה לרדת באופן משמעותי עקב תמונות כבדות, לא יפות ולא מספיק מושכות (גם במקומות שהגולש לא תמיד רואה, כמו אמצע מאמר).
  2. אופטימיזציה נכונה: בתמונות ממאגר כלשהוא, לרוב, נפחן לא קטן בכלל. רצוי שתבצעו על אותן התמונות אופטימיזציה להפחתת הנפח, ככל הניתן, מבלי לפגוע באיכות. תוכלו לעשות זאת באמצעות תוספים שונים במערכות הוורדפרס, או בצורה ידנית עם כלים שונים, כגון: tinypng ו־kraken.
  3. קידום אורגני באמצעות מטה תג: שימוש בתגיות ה־Alt מסוגל להוביל להעלאת דירוגי העמוד ו/או הפוסט. כדי להגיע להעלאה כזו, תזדקקו לתגית אלת חכמה ותמונה יפה עם נפח סביר ולא כבד.

אם לא נעשה זאת, יהיו לכך ההשלכות:

  1. האתר יהיה איטי: במידה ולא נתחשב ב־3 האפשרויות שצוינו לעיל, התמונות יכבידו על האתר בצורה משמעותית. תמונה ממוצעת שוקלת בין: 100kb-130kb. תמונות קלות חשובות במיוחד לגולשים במובייל.
  2. חווית המשתמש במחשב ובמובייל תהיה גרועה: אתם נכנסים לאתר דרך הנייד / המחשב האישי שלכם, והדף עדיין נטען. התמונה בו נראית חלקית. עד שאותה התמונה הכבדה תיטען, תוכלו להכין כבר קפה וארוחה נחמדה. במקרים כאלו, כמעט תמיד מאבדים גולשים וחווית המשתמש נפגעת משמעותית.
  3. כניסות האתר ירדו משמעותית: לא רק שתמונות כבדות יפגעו בחווית המשתמש, אלא גם במשתמשים שאין להם זמן ו/או עצבים להמתין. אותם המשתמשים ילכו, באותו הרגע, למתחרים שלכם ואתם תאבדו תעבורה. גם אם אתם במיקום גבוה, אסור לכם לנוח על זרי הדפנה ולהתעלם מגורמים אלו.

אילו מאגרי תמונות קיימים בכלל, ומה הם מציעים?

מאגרי תמונות 'יש כמו זבל'. עם זאת, רק מאגרים מסוימים ביותר איכותיים במיוחד וכוללים תמונות פשוט יפיפיות. להלן שלושה מאגרי תמונות, אשר תמיד אצלנו בשימוש:

  1. Pixabay – מאגר התמונות החינמי הפופולארי ביותר בקרב חברות שיווק ובעלי אתרים. המאגר למעשה, מאפשר לנו לעשות שימוש מסחרי בתמונות המאגר ככל העולה על רוחנו. לפניכם תמונה מהמאגר:

המאגר טיפה דליל מבחינת תמונות מושכות. מן הסתם, עם מאגר חינמי נצטרך להיות גמישים לפעמים.

  1. ShutterStock – סטוק אדיר של תמונות ממגוון נושאים, המאגר המבוקש ביותר כיום! בהחלט שווה את העלות, בעיקר אם אתם בוני אתרים. לצערנו, המאגר ממש לא חינמי. להלן 3 המסלולים האפשריים:המסלול הראשון – Individual: מספק גישה מלאה לשלל תמונות במאגר, אופציה ליצירה ושיתוף, תוספים, עריכות ברמה בסיסית ויצירת עיצובים.המסלול השני – Teams: דומה למסלול הראשון, אך בתוספת 3 אפשרויות חדשות: רישיון למספר משתמשים, חשבון ייעודי, ועריכה ברמה מקצועית יותר, לעומת המסלול הקודם.המסלול השלישי – Enterprise: המסלול השלישי מיועד למקצוענים בעלי דרישות גבוהות יותר. כל האופציות הקיימות במערכת פתוחות לרשותכם.

מלבד למסלול, תיאלצו להתחייב לפרק זמן כלשהו (שנה, חצי שנה וכו'), ולכל מסלול ישנה הגבלת תמונות. מה קורה אם עברתם את המכסה שלכם? תשלמו על כל תמונה תשלום נוסף (בערך 2$).

  1. DepositPhotos – מאגר נוסף שמציע כמות לא קטנה של תמונות, משלל נושאים. גם בו תוכלו למצוא חבילות ומסלולים שונים, אשר משתלמים הרבה יותר, לפי המחיר. לפניכם החבילות:המסלול הבסיסי – Subscription – במסלול תבחרו בין שני סוגי התחייבויות: הראשון, חודשי, והשני, שנתי. האפשרויות הכמותיות הן כדלקמן: 75 תמונות, 150 תמונות ולגדולים, 750 תמונות. בחבילה שנתית, מן הסתם, תקבלו הנחות על כמעט הכל. בפרק הזמן החודשי, המחיר המינימלי עומד על 69$ בעבור 75 תמונות.המסלול השני – Flexible – גם כאן, קיימת אפשרות להתחייבות חודשית / שנתית, לפי בחירתכם. אבל, המחיר מוזל יותר, 29$ בעבור 30 תמונות. מדובר בחבילה מצוינת לצורכים בכמות נמוכה. כל תמונה נוספת, מעבר לתמונות הכלולות במסלול, תעלה לכם 1$.המסלול השלישי – Demand – בגרסה הסטנדרטית, תקבלו 10 תמונות בעלות של 49$ או 25 תמונות בעבור 99$. ל־100 תמונות, תיאלצו לשלם 299$. ברישיון המורחב תוכלו להוריד תמונה בודדה ב־89$, ובשביל 5 תמונות תשלמו 350$. זהו המסלול היוקרתי ביותר ש־DepositPhotos מציעים, והוא בדרך כלל לא נפוץ.

 

המסלול המומלץ: המסלול הראשון, עם 150 תמונות בעלות של 99$. 

בהצלחה.