מה זה קידום אתרים? למה צריך את זה? ואיך אפשר לעבוד בתחום?

קידום אתרים כשמו כן הוא, מדובר על שיווק ופרסום של אתר אינטרנט. הרי תסכימו איתנו שלא מספיק רק להקים אתר אינטרנט, על מנת שהוא יהיה פופולארי, שגולשים יכירו אותו ובעיקר על מנת שימצאו את האתר על פי מילות המפתח המאפיינות את המוצרים או השירותים שאתם מוכרים, אתם צריכים להשקיע לא מעט בשיווק שלו. קידום אתר הוא למעשה פרסום האתר במנועי החיפוש השונים.

קידום אורגני וקידום ממומן

מה ההבדלים בין השניים? קידום אורגני נעשה באמצעות החלפות קישורים, כתיבת תכנים, הגדרת מילות מפתח ועוד. הקידום עצמו כולל גם התערבות בקוד התכנותי של האתר וכמו כן, הוא כולל גם שיתופי פעולה עם חברות ומקדמים עצמאיים. שיתוף הפעולה מבוצע בצורה של החלפות קישורים. למה הכוונה? נניח שיש לנו אתר של רהיטים. אנחנו רוצים לצור שיתוף פעולה ולפרסם אותו במילות מפתח מסוימות שבחרו להתמקד בהן, למשל: שולחן סלון, מזנון לסלון וכו'. אנחנו נוכל לבצע החלפת קישורים עם אתר של מעצבת פנים. נוכל לפרסם באתר כזה, מאמר על בחירת ריהוט לבית עם מעצבת פנים. בתוך המאמר, נוכל להשתיל את הקישור לאתר שלנו. ברגע שהמאמר שלנו ייסרק על ידי גוגל, גם מילת המפתח עם הקישור תסרק ועל כן תתקדם במנוע החיפוש. ככל שנעדכן את האתר שלנו עם תכנים איכותיים ונבצע החלפות קישורים, עם הזמן נוכל להגיע לדף הראשון בגוגל. דף ראשון משמעותו חשיפה גדולה לאתר שלנו. שכן הגולשים בדרך כלל לא ממשיכים לבדוק את התוצאות שמנוע החיפוש מציג להם ולרוב בודקים את התוצאות בדף הראשון בלבד.

ומה לגבי קידום ממומן? להבדיל מהקידום האורגני, קידום זה נעשה באמצעות מודעות ממומנות של גוגל. על כל מודעה כזאת, אנחנו משלמים כסף. עלינו להגדיר מודעה עם טקסט שיווקי חכם ונכון שיתפוס את הגולש וכמו כן, לכלול לחצן של התקשרות. כל קליק על המודעה שלנו, עולה לנו כסף. כמה עולה? המחיר נקבע על ידי גוגל בהתאם למילת המפתח שבחרנו להתמקד בה. את המודעות שיצרנו, ניתן לשנות ולעדכן ואפילו להוסיף מודעות חדשות לקיימות שיצרנו. עלינו גם להסתכל מדי פעם בקמפיין ואם יש מילות מפתח נוספות שמתאימות לנו, עלינו להוסיף אותן. מדי פעם, רצוי לבחון את השפעת הקמפיין, לנתח את המודעות שלנו ולראות על איזה מודעות לחצו וכמה פעמים לחצו וכמו כן, לבדוק איך אפשר לשפר את הקמפיין.

למה צריך קידום אתרים?

אם אתם רוצים שיכירו את המוצרים והשירותים שלכם גם ברשת האינטרנט, עליכם לעשות קידום מבעוד מועד. מדובר על שיווק לכל דבר. אל תסתמכו רק על שיווק אוף ליין על ידי השתתפות בכנסים עסקיים, חלוקת פלייארים ופרסום בשלטי חוצות. עליכם בעיקר לסמוך על שיווק אונליין. שכן היום כולם ברשת האינטרנט. תוכלו להוסיף גם קידום ברשתות החברתיות והרי שאתם מסודרים מבחינת הפרסום. יותר פרסום, שווה יותר חשיפה והדבר אומר יותר מכירות.

איך אפשר לעבוד בתחום?

אם מעניין אתכם כשכירים לעבוד בתחום המעניין והמרתק הזה, תוכלו לבדוק מגוון הצעות עבודה דרך חברות השמה להייטק. אם אתם בעלי עסקים ורוצים לפרסם ולקדם בעצמכם את האתר שלכם, דעו שאתם יכולים בהחלט ללמוד את התחום על ידי השתתפות בקורסים מקצועיים.