עיצוב אתרי אינטרנט – מה חשוב לדעת?

בטח כבר שמתם לב שיש אתרים שנראים פחות מעוצבים ויש כאלה שנראים יותר מעוצבים. כאשר משקיעים כמו שצריך, לא רק בבניית האתר אלא גם בעיצוב שלנו, התוצאה יוצאת מושלמת. כאשר יש התייחסות לצבעים, לפונטים ולתמונות, הגולשים יישארו יותר זמן באתר ולא יינטשו אותו כל כך מהר. ברגע שהגולשים נשארים באתר, זה שווה הצלחה בכל הקשור להתעניינות בשירותים או במוצרים שהאתר מוכר. הצלחה משמעותה גם הגדלת מכירות ורווחים לעסק או לחברה.

אז מה זה עיצוב אתר?

למעשה העיצוב איננו מסתכם רק במראה הויזואלי של האתר. הוא כולל גם את תכנון הממשק, הכלים וסרגל הניווט שיש באתר. מעבר לכך, כל דף שעובר עיצוב, כולל בתוכו אלמנטים גרפיים שונים כמו, תמונות, סרטונים, טבלאות, קטעי אודיו ועוד. תחום עיצוב האתרים הוא נרחב והוא כולל ידע במגוון תחומים כמו: מערכות מידע, תקשורת חזותית, טכנולוגיות מידע וכמובן עיצוב.

לעצב לבד או באמצעות מעצב אתרים?

עיצוב אתר הוא לא כמו בניית אתר. לא בטוח שתוכלו ללמוד איך לעצב בצורה נכונה מבלי שיהיה לכם את הידע המקצועי ובעיקר את הניסיון בתחום. על כן, חשוב מאוד לקחת את שירותיו של מעצב אתרים. בדרך כלל, החברה שבונה לכם את האתר, תיתן לכם גם פרטים על תהליך העיצוב של האתר. אם תרצו לקחת עסקת חבילה הכוללת גם עיצוב, הדבר יהיה בהחלט מצוין. שכן המתכנת של האתר יוכל להיות בקשר עם מעצב האתר וכך העיצוב יותאם לאתר בצורה הכי נכונה וטובה. מעבר לכך, במידה ואתם רוצים להפריד את השירותים הללו ולבנות אתר בחברה מסוימת ואת העיצוב לעשות בחברה אחרת – גם זאת אופציה. בשני המקרים, מומלץ גם לבדוק את העלויות. אולי תוכלו להוזיל את העלות במידה ותיקחו את שני השירותים הללו מאותה החברה מאשר אם תיקחו מכל אחת בנפרד.

יתרונות של אתר מעוצב

תסכימו איתנו שניתן להקביל עיצוב אתר למראה של חלון ראווה. נסו לדמיין את עצמכם הולכים בשדרת חנויות. אם תראו חלון ראווה נקי, צבעוני, עם שילוט מתאים, סביר להניח שתרצו להיכנס לחנות ולבדוק את הפריטים שהיא מוכרת. אבל מה יקרה אם תראו חלון ראווה מאובק, חסר צבעים, אז סביר להניח שלא תרצו להיכנס לחנות. ממש ככה קורה עם עיצוב אתר. יש באינטרנט המון אתרים שאינם מעוצבים ושהממשק שלהם מיושן, לא ידידותי ובעיקר לא מזמין ועל כן הגולשים נוטשים אותם מהר מאוד. זאת לעומת אתרים חדשניים, עם ממשק ידידותי ונוח לשימוש ועם צבעים. על כן, חשוב מאוד להשקיע בעיצוב האתר. אל תשכחו שהאתר הוא הכלי איתו אתם משווקים את השירותים והמוצרים שלכם, על כן אל תעשו חצי עבודה ורק תבנו אתר, אלא גם תשקיעו בו וכמה שיותר.

שורה תחתונה

מחירים של עיצוב אתר עשויים להסתכם בכמה אלפי עד עשרות אלפי שקלים. בדרך כלל, יותר משתלם לקחת חבילה שכוללת את בניית האתר והעיצוב שלו. מה שכן, מומלץ לבדוק במספר חברות את המחירים ומה מקבלים בעסקת החבילה. שיהיה בהצלחה!