כל מה שצריך לדעת על פיתוח אתרים בהתאמה אישית

האם פיתוח אתר בהתאמה אישית זה כדאי ולמי? מהו בעצם אתר בהתאמה אישית ואיך מגיעים לזה – כל מה שצריך לדעת.

מגמה ברורה ובולטת

הרבה אתרים שהושקע בהם כסף רב לא מביאים את התוצאות הרצויות. לפעמים זה פשוט עניין של SEO שצריך לשפר אבל לפעמים, פיתוח האתר לא נעשה בצורה די טובה. זו הסיבה שלאחרונה נרשם זינוק במספר האתרים שהחליטו לא להשקיע בשדרוג קטן אלא לפתח אחר חדש מאפס. לצורך כך אפשר לקחת מתכנת PHP ומפתחי אתרים מנוסים, שלא נעזרים בתבניות מוכנות (מבלי לזלזל, כמובן). כשרוצים אתר שיעבוד טוב יותר, מוצלח יותר, וחלק יותר, פיתוח בהתאמה אישית גורם לזה לעבוד. לאחר מכן, התחזוקה נעשית בקלות, שדרוגים נוספים לא יוצרים תקלות, שיפורי אבטחה ועדכונים חיוניים משתלבים באתר לאורך הדרך.

אתר ייחודי ומיקוד בקהל היעד

פיתוח אתרים בהתאמה אישית מאפשר בנייה של אתר ייחודי מאוד. זה אתר שהלקוחות והגולשים נמשכים אליו מפני שהוא מותאם אליהם טוב יותר וגם שונה מאין ספור אתרים אחרים. הקוד של האתר מותאם נכון, העמודים השונים נטענים ועולים מהר יותר. הטכנולוגיות החדשות יותר מוטמעות בפנים.

איך משלבים פונקציונליות ויצירתיות

כדי לפתח אתרים בהתאמה אישית כדאי לשלב בין תוכנית עבודה למקוריות המחשבה. עדיף לתכנן מראש את עיצוב האתר, ורק אחר כך לגשת למלאכת הבניה והעיצוב. לרוב, בעל העסק או בעל האתר מביא עימו ערך מוסף של ידע, הבנה עסקית, לפעמים גישה אומנותית ייחודית וחזון. מי שמפתח עבורו את האתר, נדרש לתרגם את היצירתיות והתובנות שעלו בשיחות ההכנה, לכדי אתר פונקציונלי מצוין.

במה שונה אתר מותאם אישית, מאתר בסיסי פשוט

יתכן ששווה לקחת רגע צעד אחורה ולהבין במה שונה אתר מותאם אישי מאתר בסיסי ופשוט. הרי הרבה אתרים בנויים ללא התאמה אישית, אז מה קורה פה? עם הפריחה של הפלטפורמות לבניית אתרים, אין יותר קל מאשר לבנות אתר חדש. לא צריך הרבה, יש מספיק סרטוני הדרכה (הטובים שבהם, באנגלית). אבל כשרוצים תוצאות מקסימליות מהאתר, פיתוח בהתאמה אישית לא יכול להתבסס על תבניות מוכנות מראש. לפחות אי אפשר להתבסס על כך בצורה גורפת.

היתרונות של אתר בפיתוח מותאם אישית

עכשיו, למה פיתוח אתר בהתאמה אישית באמת הרבה יותר יעיל:

  • אתר מותאם אישית, שלא על בסיס תבניות רגילות, לא מגביל את העיצוב. אפשר ללכת עם כל קונספט שרוצים.
  • אתר מותאם אישית פועל בצורה מושלמת, ממש בכל סוגי הדפדפים.
  • אתרים בסיסיים מאוד קשה לשפר ועם הזמן הם מתיישנים מהר יותר ויותר, אך לא אתר מותאם.
  • אתר מותאם אישית מתוכנן כך שהאלגוריתם של מנועי החיפוש סורק אותו היטב ובשלמות. כלומר אלה אתרים שמקודמים יעיל יותר.
  • התאמה לכל סוגי המכשירים – ואין ספק שזה חשוב.