איך עובד האלגוריתם של גוגל?

האם שאלתם את עצמכם פעם מה גורם לגוגל להעלות לנו את הדפים הנבחרים מבחינתו בהתאם לשאילתת החיפוש שלנו כאשר אנחנו לא נותנים לו יותר מידי זמן 'לחשוב'?

איך גוגל מחזירה לנו תוצאות בטוחות של אתרים מאובטחים וכאלה שאכן הצליחו להוכיח שהם שומרים על האבטחה של המשתמשים? כיצד היא מתאימה את התשובות בהתאם לדפדפן בו נעשה השימוש?

גוגל מתחשבת במיקום הפיסי של המשתמש

אדם שנמצא באזור הדרום והוא מחפש גרר, לא יהיה סביר להחזיר לו תוצאות של גרר מאזור הצפון. מעבר לכך מנהלת גוגל מערכת מידע על אודות היסטוריית החיפושים של הגולש תוך שהיא מתחשבת ברמה המקצועית והמומחיות של אנשי המקצוע המציעים את השירותים בתחום המבוקש. כך שהלקוח יקבל את איש השירות הכי טוב והכי נכון עבורו מכל הבחינות.

עדכניות של המידע הנדרש

לא כל מידע חייב להיות עדכני. אם מדובר בחדשות, ברור שהמידע שאמור להתקבל חייב להיות עדכני. אם מדובר בהגדרות מילוניות זה לא באמת משנה עד כמה המידע הוא מעודכן כי מדובר במידע שהוא סטטי.

ניתוח מילות חיפוש

לגוגל יש אוסף של בדיקות אשר אותן היא מבצעת על שאילתות החיפוש וזאת על מנת לוודא שהיא אכן מבינה אותן כראוי.

חלק גדול מהבדיקות מתייחס למעשה לשגיאות כתיב.

גוגל מנסה להבין מה החיפוש האמתי אליו מתכוון המשתמש כאשר הוא בחר להקליד את אותה מילה לצורך שאילתת החיפוש כאשר לעיתים יהיו גם שגיאות כתיב או שגיאות הקלדה.

משמעות השאילתה

בדיקה נוספת אתה מבצעת גוגל מתבצעת בעת ניתוח השאילתה של החיפוש היא מיפוי המשמעות של כל המילים בתוך המכלול. יש מילים שיש להן יותר משמעות אחת וגוגל מנסה להבין מה המשמעות הנכונה בהקשר לאותו ביטוי בשאילתה.

גוגל גם מנסה לאתר מילים נרדפות תוך שהיא מנסה להבין מהם החיפושים שכבר נערכו בעבר על ידי גולשים אחרים על המילים הללו וכן מה היתה המשך הפעילות של הגולשים, כלומר מה הם הגיבו על אותן התוצאות שהם יקבלו.

בהתחשב בכל אלו גוגל תחזיר את התוצאות.

מה מצפה הגולש למצוא?

על פי צורת השאלה מבינה גוגל מה היא אמורה להציע ואיזה סוג של תשובה מבקש הגולש לקבל. האם מדובר בתשובה שהיא מילה אחת או שמא מדובר בתשובה שהיא מאמר ארוך הכולל הרבה מידע עם הרבה פרטים.

כמו למשך גולש שמבקש לדעת מה מזג האוויר יקבל תשובה שתפנה אותו לאתר שהוא כבר ביקר בה בעבר עם תוצאות שהוא כנראה מצפה לקבל. בניגוד לשאלות אחרות שנשאלות באופן הדורש מענה מפורט, הרי שגוגל ייתן את המענה בהתאם.

אתר שנהנה משירות קידום אתרים והוא מותאם לאלגוריתם ש גוגל, הוא זה שבעצם יוכל להצליח ולהגיע לדירוג גבוה יותר בתוצאות החיפוש של גוגל.