הקמת אתר אינטרנט - שלבים והסברים

הרבה מאוד עסקים בשנים האחרונות מצטרפים אל גל הטכנלוגיה ומעוניינים להקים אתר אינטרנט. בין אם זה כדי "לתפוס" יותר לקוחות, לכתוב על הכרטיס ביקור, לתת תמיכה – וכו'.

מדריך זה מיועד לבעלי עסקים אלה המעוניינים בלדעת כמה יכול לעלות להם האתר.

הקמת אתר אינטרנט

שלבי הקמת אתר אינטרנט
  • רכישת שם מתחם (דומיין)
  • רכישת שטח אחסון
  • הקמת האתר עצמו וכתיבת תכנים
  • פרסום ושיווק האתר

רכישת שם מתחם

שם מתחם (דומיין) זה בעצם הכתובת של האתר. http://www.companyname.com .

יש מספר הגבלות על שמות מתחם -

  • שם מתחם יכול להכיל אותיות אנגליות, מספרים ומקפים, כאשר הוא לא יכול להתחיל או להסתיים עם מקף או להכיל שני מקפים ברצף. *

* – לאחרונה ניתן לרכוש שמות דומיינים בשפות שונות – שםהחברה.com – דומיין זה לא מומלץ מכיוון שלרוב קשה לכתיבה, יכול לגרום לבעיות אי נגישות – וכו'.

לכל שם מתחם יש סיומת. com, net, org, info, co.il, org.il – ויש עוד הרבה סיומות. כאשר לסיומות שונות יש לרוב מחירים שונים.

בשביל העניין , דומיין המסתיים ב-com, לדוגמא daniel-danon.com עולה 10$ לשנה. daniel-danon.info עולה 2$ לשנה הראשונה. לעומת זאת, דומיין ישראלי – daniel-danon.co.il או daniel-danon.org.il עולה 80 ש"ח לשנה.

רכישת שטח אחסון

כדי שיוכלו להיכנס לאתר שלך, הוא צריך מקום להתאחסן. ישנן חברות אחסון רבות.

התמחור של חבילות אחסון הוא לרוב חודשי, ומבוסס על מספר דברים, אך העיקריים שביניהם הם:

  • שטח אחסון – כמה האתר שלך ישקול. לרוב 350 מגה בייט יספיקו לאתר מתחיל.
  • תעבורה – כל פעם שמישהו נכנס לאתר שלך, הוא לוקח תעבורה. אם הוא הוריד קובץ בגודל מגה בייט, הוא לקח מגה בייט תעבורה. לרוב 20GB תעבורה יספיקו לאתר מתחיל.

ישנם פרמטרים נוספים, אך הם פחות רלוונטים. מחיר חבילה כפי שהצגתי למעלה לרוב יעלה 20-40 ש"ח לחודש.

הקמת האתר עצמו וכתיבת תכנים

עכשיו, הגענו לקטע העיקרי. יש לנו כתובת לאתר ושטח אחסון – נשאר עכשיו להקים את האתר עצמו.

בעבר, הקמת אתר לקחה משאבים רבים, ועל כל שינויי קטן נדרשתם לשלם סכום לא קטן. הייתם חייבים לדעת תכנות – להבין מושגים מסובכים ולהסתבך כל פעם מחדש כשאתם רוצים לשנות מילה.

היום, בעידן הטכנולוגיה – הזמנים השתנו. חברות בניית אתרים ימכרו לכם מערכת אשר תוכלו לשנות דברים, לערוך, להוסיף – וכל זה, בקלות, ללא שום צורך בידע בתכנות או בכל נושא אחר.

חברות בניית האתרים יבנו לכם מערכת – פלטפורמה, שאיתה תוכלו לערוך את אתרכם, ונשארו עוד 2 דברים גדולים שרצוי ואף צריך לעשות לפני.

עיצוב לאתר – השאלה "האם הגולש ישאר באתר שלי" ו-"האם הוא יראה אותי כחברה מקצועית" בביקור הראשון באתר תלוי מאוד בעיצוב.

עיצוב מושך עלול לגרום ללקוח הפוטנציאלי ליצור איתך קשר ולחזור לאתר, לעומת זאת – עיצוב לא טוב יכול להבריח לקוחות.

תכנים לאתר – האתר צריך להכיל תכנים. בין אם זה מידע לגבי החברה שלך, המוצרים שלך – החנויות שלך,

מומלץ מאוד לשלב באתר מדריכים בנושא הרלוונטי של חברתכם – בשביל העניין, במידה ואתם חברת השקעות – לכתוב מאמר בנוגע להשקעות, באיזה גיל כדאי להתחיל – וכמה כסף צריך להשקיע – עלול לעודד אנשים המתעניינים בתחום לפנות אליכם.

פרסום ושיווק האתר

הקמתם את האתר, יש לכם עיצוב מדהים – דומיין (שם מתחם) קליט, תכנים מושכים – ומה נשאר? צריך רק לחכות שמישהו יגיע.

בעבר, הפרסום העיקרי והכמעט יחיד של חברות היה בטלוויזיה ובעיתונים. כל זה השתנה בעידן הטכנולוגי. אין היום מי שלא משתמש בגוגל כדי למצוא את צרכיו, או גולש באתרים המכילים פרסומות.

 

באנר ישראל עוזרת לכם לשפר את מיקום אתרכם בגוגל ולפרסם את אתרכם באתרים רלוונטים שונים.

 

לסיכום

בניית אתר עלולה להיות תהליך מסובך ומייגע – תלוי "על מי נפלתם", אך בסופו של דבר – זה יכול רק להועיל. לאחר שהאתר נבנה, הוא לא יעלה יותר כסף כמעט, ויתן עוד פלטפורמה בשביל הלקוחות למצוא אותכם.

עוד בנושא:

טיפים לפני הקמת חנות אינטרנטית

בניית אתרים בוורדפרס