בניית אתר בדגש עם SEO

כאשר מדברים על קידום אתרים (SEO), בדרך כלל שמים דגש על כתיבת דף עם תוכן איכותי, התאמה של תגי המטא וכמובן בניית קישורים. לעומת זאת, מדברים קצת פחות על בניית אתר בהתאמה ל-SEO (מה שנקרא לעיתים "SEO טכני"). למרות זאת, בניית אתר באופן שיהיה קל לקדם אותו הוא אחד מן הדברים החשובים ביותר להצלחה ארוכת טווח, ממש כמו שעל מנת שבניין יהיה יציב, חייבים שיהיו לו יסודות טובים.

היום רוב חברות בניית האתרים מודעות לחשיבות שבכך, אך עדיין יש לא מעט דגשים שלא כל מי שמבקש לבנות לעצמו אתר חייב להיות מודע אליהם:

בחירת אחסון איכותי

אחסון איכותי משפיע לטובה על המהירות של האתר ועל הזמינות שלו (בוודאי קרה לכם שניסתם לגלוש לאתר מסוים שפתאום לא עלה…). כיום המהירות חשובה מאוד בדירוגים לגוגל ולכן יכול מאוד להיות שאתר מהיר יופיע לפני אתרים אחרים גם אם התוכן בהם קצת יותר איכותי או רלוונטי למה שהגולש חיפש.

הזמינות של האתר אמנם לא משפיעה באופן ישיר על הדירוגים, אבל אתר זמין עוזר לגוגל לגלות דפים חדשים ולהוסיף אותם לאינדקס שלו במהירות.

התאמה למובייל

התאמה למובייל גם היא נחשבת לסטנדרט כיום, אבל חלק מהאתרים עדיין לא עוברים התאמה לכל סוגי המסכים (החל מסמארטפונים רגילים ועד למיני טאבלטים), וגוגל יכול לראות זאת בקוד דרך קבצי העיצוב. מעבר לכך, לא כל אתר שמותאם למובייל הוא בהכרח נוח לגלישה ואנחנו לא רוצים שהגולש יצטרך לגלול את העמוד במשך שתי דקות רק בשביל למצוא את מה שחיפש…

מערכת ניהול תוכן

מערכת ניהול התוכן קובעת את האופן בו נעלה דפים חדשים לאתר ונערוך דפים קיימים. מערכת ניהול תוכן שמתאימה ל-SEO צריכה לתת לנו שליטה מוחלטת במאפיינים קריטיים לגוגל, לדוגמה:

  • כתיבה ידנית של תגי מטא לכל עמוד בנפרד או לחלקים שונים באתר (כל העמודים תחת קטגוריה מסוימת)
  • חסימה של עמודים או חלקים שונים באתר בפני גוגל (אזורים למשתמשים רשומים בלבד או חלקים שנמצאים בעדכון)
  • הוספת טקסט חלופי לכל תמונה בקלות
  • יצירת של מפת אתר שכוללת את כל העמודים שרוצים שגוגל יוסיף לאינדקס
  • סימון של הדף הראשי כאשר ישנם מספר עמודים דומים כמו במקרים של קטגורית מוצרים שמחולקת לכמה עמודים (נעשה באמצעות תג קנוניקל)

למרבה המזל, כיום לכל מערכת ניהול תוכן נפוצה יש כלים כאלו, לפעמיים הם מגיעים כחלק מהמערכת ולפעמיים כהרחבה נפרדת (כמו במקרה של וורדפרס), אך חשוב שהם יותקנו מבעוד מועד.

אופטימיזציה לקוד

קוד שעובר אופטימיזציה הוא קל יותר (שוקל פחות) ואין בו אלמנטים שלא נעשה בהם שימוש, כך שהוא משפיע לטובה על מהירות האתר. בנוסף, הוא מקל על גוגל לקרוא את העמוד ולהבין אילו חלקים חשובים יותר מאחרים. גם התאמת קוד למובייל תורמת למהירות האתר כאשר הוא נטען בטלפון, ולמעשה קיימים מספר פורמטים מיוחדים שיכולים לגרום לאתר לעלות כמעט באותה מהירות כמו במחשב שולחני אפילו אם הרשת הסלולרית איטית.

המאמר באדיבות dooble, חברה לבניית אתרים ויצירת נוכחות ברשת