טיפים שימושיים למי שרוצה לבנות עסק מצליח בתחום הדיגיטל

בכל מקום בו אנו נמצאים ניתן לראות את ההשפעה של הטכנולוגיה הדיגיטלית על החיים של כולנו ועל האופן בו נעשים עסקים. היא נמצאת בבית שהופך לחכם ומחוצה לו, במרחב הציבורי והעסקי. היא נמצאת מכל עבר בפרסום, בכלכלה, בבנקאות, בתקשורת, במדיה. אפילו ניהול חשבונות מתבצע כיום באופן דיגיטלי, במה שידוע בשם הנהלת חשבונות באינטרנט וכך גם תהליכי ייצור מתקדמים, עיצוב מודלים תלת ממדיים ועוד ועוד. אין כל ספק כי יש עוד הרבה מאוד מקום לעסקים בתחום הדיגיטל ולכן אין פלא שיזמים ואנשי חזון מבקשים להקים עסק בתחום זה. טיפים שימושיים לבניית עסק בתחום יוכלו לעזור לצליחת התקופה הראשונה, שהיא הכי מאתגרת בביסוס העסק, בצורה מוצלחת וטובה.

מיתוג גדול לעסק קטן

יזמים מתחילים יעדיפו על פי רוב להתחיל בבניית עסק קטן. בעידן הדיגיטל, אין שום סיבה שלא ליצור תדמית גדולה, גם אם העסק בנוי על אדם אחד (היזם עצמו) או שמועסק בו צוות עובדים מצומצם. לצד הטמעת טכנולוגיות חוסכות זמן ויעילות כדוגמת הנהלת חשבונות באינטרנט, חשוב כמה שיותר מהר לבנות מיתוג מנצח. את המיתוג הזה ניתן להפיץ במהירות באינטרנט, ברשתות החברתיות ובערוצים נוספים. בזכות התדמית הזאת, העסק יכול להמריא הרבה יותר מהר. בזכות התדמית הזאת, הרבה מאוד לקוחות חדשים מגיעים, והעסק צובר תאוצה.

הראשונים לגוגל

הבנה טובה של יתרונותיה של האינטרנט לא מסתכמת בבניית מותג חזק ותדמית ומיתוג בזמן קצר ובנראות מעולה. היתרונות גם לא מסתכמים בהתקדמות אל הנהלת חשבונות באינטרנט. ההתכווננות לגוגל בעזרת קידום מאורגן, קידום אורגני וגם קידום ממומן הופכת את העסק בתחום הדיגיטל למשהו שהרבה מאוד גולשים נחשפים אליו. בעזרת מחקר מילות מפתח ועוד דרכי עבודה מוכחות של חברות קידום אתרים ושיווק, העסק שלכם יתקדם במהירות. יחסית, זה מצריך לא הרבה השקעה והיתרון – את הפירות קוצרים מהר.

עושים עסקים באינטרנט

על מנת להקים עסק משגשג, במיוחד בתחומים כדוגמת דיגיטל, כבר לא חייבים לרכז את כל הפעילות סביב המשרד. אמנם, בהחלט אפשרי להחזיק משרד נאה וייצוגי אבל כאשר יודעים להתנהל נכון, הופכים את האינטרנט לזירת פעילות מרכזית. איך עושים את זה? קודם כל, בונים אתר אינטרנט מעוצב, יפה וידידותי למשתמש. בנוסף, מטמיעים באתר הזה אלמנטים המושכים את העין, תמונות, פיצ'רים מתקדמים, סרטוני יו טיוב רלוונטיים. מוסיפים קישור לדף עסקי בפייסבוק ומזמינים את הציבור להגיב ולהוסיף לייקים. אין ספק שצריכים גם להוסיף פונקציות "צור קשר" וכמובן אפשר להטמיע גם את עולם המכירות באינטרנט. אם יש לכם מוצרים שאפשר למכור אונליין, מוכרים אותם אונליין. גם חיבור לאמצעי סליקה, כרטיסי אשראי, פייפל וכיוצא באלה נעשה כיום באופן פשוט מתמיד.

תשתית ארגונית לעסק

אם אתם נמצאים עדיין בשלב שבו אתם עדיין בונים קונספט לעסק ועדיין מוקדם להתחיל עם מיתוג, הקמת אתר או שיווק מקוון, יש לנו טיפים חשובים לא פחות. שבו וחשבו איזו תשתית ארגונית העסק שלכם צריך. בצעו תוכנית עסקית מסודרת, שתענה לכם על שאלות כמו – מיהם הלקוחות שאליהם אתם רוצים לפנות? אילו מוצרים אתם רוצים למכור או לפתח? האם אתם פונים לקהל יעד בארץ או גם בחו"ל? כמה כסף תצטרכו בשביל לשכור משרד, להקים אתר, לבצע קידם בגוגל? אם אתם צריכים עזרה נוספת בבניית תוכנית עסקית, ניתן להיעזר במידע מקוון בנושא או לפנות ליועץ עסקי (הבקיא גם בהכנת תוכנית עסקית וגם בגיוס מקורות מימון).