איך קישורים יכולים לקדם אתכם בגוגל?

קישורים הם ה”היפר-קישורים” בין האתר שלכם לאתרים אחרים, והם הגורם החשוב ביותר בקידום אתרים. על מנת לקבל דירוג גבוה בגוגל, אנחנו צריכים שיהיו לנו הרבה קישורים מאתרים סמכותיים שקשורים לעסק שלנו. ככל שיש יותר לינקים איכותיים, הדירוג של האתר יהיה גבוה יותר.

קישורים הם סוג של מטא נתונים המשמשים ליצירת אינטראקציות בין אתרים. הלינקים חשובים לקידום אתרים מכמה סיבות. למשל, מכיוון שהם מספקים את הבסיס לאופן שבו מנועי החיפוש סורקים ומוסיפים אתרים לאינדקס. שנית, ע"י השגת קישורים נכנסים לאתר אפשר לסמן לגוגל שהאתר שלכם איכותי וזכאי להתברג בראשית תוצאות החיפוש.

מדוע קישורים חשובים ל-SEO?

קישורים חשובים לדירוג SEO בגוגל ובעולם העסקים, כי הם עוזרים לכם להתברג גבוה יותר בתוצאות החיפוש, אבל לא רק. בעוד כי ניתן להשיג קישורים באמצעות מספר שיטות, כגון על ידי פוסטים במדיה חברתית או הערות בבלוגים, אפשר גם ע"י פרסום האתר באינדקסים (שכיום הם פחות נפוצים). כך או כך, חשוב לבחור נכון את הקישורים.

בסופו של דבר, הקישורים הנכנסים לאתר שלכם הם אינדיקטור עבור גוגל כדי להבין עד כמה האתר שלכם באמת איכותי. אם אתם מקבלים לינקים נכנסים אך ורק מאתרים לא איכותיים, גוגל עשוי לסמן גם אתכם בתור אתר לא איכותי. כפועל יוצא מכך, הדירוגים שלכם במנועי החיפוש יהיו עשויים להיפגע במילות מפתח מסוימות. אם אתם עדיין שואלים מה זה קישורים בהקשר של SEO, המשיכו לקרוא.

כיצד להשיג קישורים נכנסים לאתר?

כמות הקישורים המפנים לדף האינטרנט היא אחד הגורמים החשובים ביותר בקביעת מידת הדירוג שלו בדפי התוצאות של מנועי החיפוש, וכמה אנשים יראו את התוכן שלכם. קישורים מאתרים אחרים הם משהו שניתן להרוויח באמצעות דרכים אורגניות, למשל, לבנות אותם כאשר אתם מפרסמים תוכן שאחרים מוצאים ערך בו.

כשם שטריליוני אתרים מפנים קישורים לוויקיפדיה כי יש שם ערך מוסף לגולשים והאתר מהווה מקור מהימן ובר סמכא אפילו, ככה השאיפה שלכם צריכה להיות שיפנו אליכם אתרים אחרים באופן אורגני. אם זה לא הולך, בימינו גם ניתן לרכוש קישורים, אבל צריך לעשות את זה בחוכמה כי גוגל לא מחבבים את הפעולה הזאת.

כמה עולה בניית מערך לינקים?

המחיר של בניית מערך קישורים נקבע בעיקר על פי מספר הקישורים וסוג הקישורים שאתם מעוניינים בהם. במילים אחרות, עלות בניית לינקים נקבעת לפי כמה ששווה הקישור. בממוצע, אפשרי להשיג לינקים החל ממחירים של עשרות שקלים בודדים (כ-50 ש”ח ומעלה), אבל לא בטוח שאלו הלינקים האיכותיים שאתם מחפשים.

ברוב חברות ה-SEO ניתן להשיג לינקים החל ממחירים ממוצעים של כ-150 – 350 ₪ ללינק איכותי, כאשר מחיר זה בד"כ מתייחס לרכישת לינק אחד בלבד. אם תרכשו עשרות או מאות לינקים, תוכלו ברוב המקרים לקבל הנחות.