קידום אתרי אינטרנט - כמה דברים שחובה לדעת

האינטרנט חובק את כל תחומי החיים. כמות המידע ואפשרויות התקשורת היא אינסופית והיא הולכת וגדלה משנה לשנה. הנגישות, המהירות, הניידות והאינטראקטיביות טומנות בחובן אפשרות להיחשף למספר עצום של לקוחות פוטנציאליים. כמות האתרים היא אדירה, והתחרות בין בעלי האתרים על שטחי פרסום, מודעות ממומנות, טראפיק ובראש בראשונה מיקומים גבוהים בדפי התוצאות של מנועי החיפוש היא גבוהה ויומיומית. מנועי החיפוש ובראשם גוגל מציבים קריטריונים גבוהים ופרמטרים מאוד נרחבים לקביעת דירוגם של האתרים בתוצאות החיפוש המתקבלות עבור הגולשים. ככל שמנועי החיפוש מדרגים את האתר דירוג גבוה יותר, כך הוא עולה בתוצאות החיפוש הראשונות. 

הפרמטרים לקביעת הדירוג על ידי מנועי החיפוש משתנים ומשתכללים כל הזמן. מקדמי אתרים מקצועיים עוקבים באופן שוטף אחר כלי המדידה השונים של מנועי החיפוש, בין אם הם מפורסמים בגלוי ובין אם באמצעות מחקר ונסיונות, והדינמיות שלהם, וזאת כדי להסיק את המסקנות האופרטיביות לשם ביצוע קידום אתרי אינטרנט אפקטיבי.

למרות שישנם מנועי חיפוש נוספים, גוגל כידוע הוא מנוע החיפוש הגדול בעולם, לכן בראש ובראשונה בעת קידום אתרי אינטרנט יש לדאוג שגוגל "יאנדקס" את האתר, ויכיר בקיומו. גוגל עוקב אחר האתרים בדרכים שונות, באמצעות זחלנים (רובוטים) הנודדים בין האתרים השונים שוב ושוב באמצעות קישורים המקשרים ביניהם. כך, אם בניתם אתר אינטרנט ולא דאגתם שהוא יקושר משום אתר אחר, הסיכוי של הזחלנים של גוגל לאתר אותו קלושים.

קידום אתרי אינטרנט

קידום אתרי אינטרנט מורכב מכלים ואלמנטים רבים ומשולבים:

  • אופטימיזציית האתר - התאמת האתר הן מבחינת קוד והן מבחינת תוכן , עוזרת למנועי החיפוש למצוא ולמקם את האתר בצורה טובה יותר.
  • ניתוח תנועת הגולשים באתר, המלמד את בעלי האתר על הפוטנציאל העסקי שלו.
  • יצירת תנועה רחבה באתר, המגדילה את הסיכויים להגדלת הרווחים.
  • קביעתן של מילות מפתח רלבנטיות, המרחיבה את אפשרות הנגישות של הגולשים הרלבנטיים

שלבים אלה ונוספים מרכיבים את תהליך קידום האתר למקום מרכזי ובטוח לאורך זמן באינטרנט. 

 

מעקב ומדידות ככלי לקידום אתרי אינטרנט 

 

גוגל מודד בין השאר את תנועת הגולשים לאתר, ואת זמן שהייתם בכל אחד מהדפים שלו ובודק מה הם הפעולות שהם מבצעים (על מה הם מקליקים). כמו כן בוחן גוגל את התכנים שבאתר, את מידת הרלוונטיות שלהם לנושא האתר, את הדינמיות שלהם - עד כמה הם מתחדשים, האורך שלהם ועוד. מבחינת גוגל הדבר החשוב ביותר הוא אם כן לקדם אתרים כמה שיותר איכותיים ואמינים. המדדים לקביעת איכותו ואמינותו של אתר הם רבים ומשתנים.


כלי קידום אתרי אינטרנט חשוב נוסף נקרא מעקב המרות. זהו כלי חינמי שמספקת גוגל לבעלי האתרים. יחס המרה הוא למעשה תרגום הפעולה שמבצע הלקוח באתר בהתאם למה שרצינו שהוא יבצע. כל קליק של לקוח מספק מידע על האפקטיביות של האתר, בהתאם למטרה שהצבנו עבור פעולה זו. למשל, הגדלת הטראפיק בדף מסוים באתר, השארת פרטים ליצירת קשר, מכירה מקוונת, שיתוף של מידע ועוד. מעקב המרות יכול ללמד ולהעניק אינדיקציה מעולה על יעילותן של תוצאות החיפוש ומילות המפתח השונות.


תחום השיווק באינטרנט אם כן ניתן כיום למדידה מדויקת. כלומר אפשר ללמוד על היחס שבין פעולת השיווק להצלחה בפועל של העסק. אלמנט חשוב זה מאפשר לבעלי האתרים שליטה טובה בתקציב הפרסום, השיווק והקידום. הפניית המשאבים נעשית על פי נתונים מדויקים המתקבלים מניתוח התנהגותם של הגולשים ברשת ובאתר. 


המעקב מתייחס הן לתוצאות בטווח הקצר והן לתוצאות בטווח הארוך. בטווח הקצר מתבצע מעקב וניהול קמפיינים ממומנים (מודעות המופיעות בצידי עמודי התוצאות או בראש, והתשלום עבורן נקבע לפי מספר ההקלקות של הגולשים עליהן), ובטווח הארוך המעקב הוא אחר הצלחתו של האתר כתוצאה מהקידום האורגני. קידום אורגני נועד למקם את מודעת האתר בראש עמודי התוצאות של מנוע החיפוש באופן "טבעי" מטעם גוגל וללא שימוש במודעות או פרסום. קידום אורגני כולל בתוכו בנייה נכונה של האתר, הכנסת תכנים מתאימים וחידושם, החלפות קישורים, חשיפה של האתר ברשתות החברתיות ועוד. 


לסיכום, כחלק מפעולת קידום אתרי אינטרנט חשוב לדאוג לשני אלמנטים גורליים לקבלת אינדיקציה מלאה על גודל ההשקעה בזמן ובכסף ביחס להצלחה: מעקב המרות ומעקב תוצאות. מידע זה הינו קריטי על מנת לשלוט במדויק בחלוקת תקציב הפרסום והשיווק באופן יעיל ואפקטיבי. 

עוד פוסטים שיכולים לעניין אותך
כיצד לבנות מיתוג לעסק?

כיצד לבנות מיתוג לעסק?

כיצד לבנות מיתוג לעסק? בעלי עסק חדש? חושבים איך להתחיל למתג אותו ולדאוג לו לנוכחות במדיה החברתית? הנה כמה טיפים

עובדים בשיווק דיגיטלי? כל הסיבות לעבוד מהבית

עובדים בשיווק דיגיטלי? כל הסיבות לעבוד מהבית

עובדים בשיווק דיגיטלי? כל הסיבות לעבוד מהבית עבודה בשיווק דיגיטלי היא עבודה שמאפשרת גמישות רבה ובפעמים רבות ניתן לעבוד בה

מדוע חשוב למתג את העסק?

מדוע חשוב למתג את העסק?

מדוע חשוב למתג את העסק? בתקופה האחרונה אנחנו שומעים רבות את המונח "מיתוג", בעיקר בתחום העסקי. אז מהי החשיבות של