מהם ההבדלים המרכזיים בין קידום ממומן בגוגל לבין קידום אורגני?

כאשר ברצונכם להגיע להחלטה שיווקית הכרוכה בהשקעת הזמן והכסף שלכם, עליכם לבחון פרמטרים שונים ולעשות כמה וכמה הבחנות, כמו למשל ההבחנה בין קידום ממומן וקידום אורגני. מהם ההבדלים בין השניים? המומחים שלנו מסבירים.

השקעה בקידום אורגני יכולה לשפר את דירוג האתר בגוגל על ידי הפיכתו ליותר רלוונטי עבור המשתמשים. את שיפור הדירוג לא ניתן לרכוש בכסף, ולו רק בגלל המחויבות של גוגל לשמור על תוכן החיפוש שימושי ואמין. מודעות ממומנות לעומת זאת, כשמן כן הן, כרוכות בתשלום והן מופיעות לצד חיפושים רלוונטיים באותו התחום. חשוב להבין כי מסע פרסום ממומן לא יעזור לדירוג האתר בגוגל אופן טבעי. עם זאת, מודעות אלו יכולות להגביר את החשיפה ולסייע לכם להתחבר לקהל רחב יותר. אז מה העסק שלכם צריך – קידום אורגני או קידום ממומן? אנו מזמינים אתכם ללמוד אודות היתרונות של שני הצדדים.

קידום אורגני

קידום אורגני מבוסס על אופטימיזציה של מנועי חיפוש, כלומר באמצעותו האתר שלכם יוכל להופיע פעמים רבות יותר בחיפושים רלוונטיים למילות מפתח. ישנן דרכים רבות אשר בעזרתן ניתן לשפר את הקידום האורגני של האתר, העיקריות בהן:

  • לוודא שהתוכן קריא, ברור, קל לקריאה, תיאורי ומועיל.
  • לכלול בתוכן מילות מפתח אשר ישמשו את המשתמשים בעת חיפוש אחר השירותים שאתם מציעים.
  • לחשוב על חוויית משתמש כמה שיותר נוחה, פשוטה וקלה עבור המשתמשים השונים.
  • להקפיד שהתוכן לא הועתק משום אתר אחר, מכיוון שמנועי החיפוש "מענישים" על העתקות.
  • להוציא קישורים מאתרים רלוונטיים אל האתר שלכם, פעולה אשר תיצור את הרושם שהאתר שלכם רלוונטי, עדכני וחדשני.

קידום ממומן בגוגל

קידום ממומן בגוגל מאפשר לאתרים כמו האתר שלכם להציג מודעות לצד החיפושים בגוגל. מודעות אלו אומנם לא ישפיעו על דירוגו "הרגיל" של האתר, אולם הן יסייעו לכם ללכוד את תשומת ליבם של לקוחות פוטנציאלים בדיוק ברגע הנכון – כאשר הם מחפשים שירותים כמו אלו שאתם מציעים.

התשלום בעבור השירות הוא פר הקלקה, כלומר רק כאשר מישהו לוחץ על המודעה ובאמצעותה יוצר איתכם קשר או נכנס לאתר שלכם. ויש גם יתרונות: קידום ממומן מאפשר לכם לפנות אל קהל רחב יותר ברחבי הרשת או לחלופין למקד את השיווק לקהל יעד מפולח. הוא יכול להוות משאב נהדר עבור עסקים קטנים אשר אין להם את התקציב הנדרש כדי לקדם מוצרים, מבצעים או שירותים שהם מציעים.

קידום אורגני VS קידום ממומן

אם אתם מתלבטים בין שני אפיקי השיווק השונים, עליכם להבין שלשתי שיטות השיווק ישנם יתרונות וחסרונות אשר לא פעם משלימים אחד את השני. קידום אורגני עשוי לקחת יותר זמן, אולם הוא הרבה יותר עקבי. קידום ממומן יכול להזניק את המכירות ולמקד אותן אולם לפרק זמן מוגבל. לכן מומלץ לפנות לחברה המתמחה בתחום אשר תסייע לכם לבנות את תמהיל השיווק המתאים ביותר למטרות שלכם, כך שתוכלו לזכות לתוצאות בהן אתם חפצים.