מה זה CPA

בתור בעלי עסק, יש לכם מטרות שונות בשיווק אותן אתם מעוניינים להשיג. המטרות יכולות להיות השארת פרטים על ידי גולש, הגעתו של גולש לאתר שלכם, הגעה של גולש לדף הנחיתה או ביצוע רכישה.

ההגדרה מהי מטרה תלויה בכם ואך ורק בכם. כמו במרבית המטרות שאנו מציבים לעצמנו בחיים, השגת מטרה כוללת בתוכה מספר תחנות או פעולות ביניים. כשמדובר על קמפיין אינטרנטי, לרוב הפעולה הראשונה היא הקלקה על הבאנר שפרסמתם. בעבר, מדידת התשלום עבור הקמפיין שלכם נעשתה כתשלום פר הקלקה (CPC).

זה היה מדד מקובל למדידת עלותו של קמפיין. עם זאת, בשנים האחרונות הגיעו למסקנה שמדד זה אינו מספיק בכדי למדוד את עלותו האמיתית של הקמפיין. העלות האמיתית נמדדת בתשלום ששילמתם עבור השגת פעולה על ידי הגולש, כלומר תשלום עבור המטרה הסופית. זהו למעשה CPA.

מדוע לא למדוד על פי הקלקות?

כאשר אתם מפרסמים באנר כלשהו, המטרה היא קודם כל לגרום לגולש להקליק עליו. עם זאת, רק חלק קטן מאוד מהגולשים המקליקים על הבאנר ממשיכים הלאה ומתקדמים אל המטרה שאתם הצבתם. חלק גדול מהגולשים נוטש את העניין לאחר ההקלקה ורבים אינם מקליקים מתוך עניין אמיתי להשאיר פרטים בתיבת הצור קשר, לגלוש לאתר שלכם ולבחון ברצינות את השירותים שאתם מספקים או לבצע רכישה.

רבים מקליקים באופן אוטומטי או סתם מתוך סקרנות רגעית ולא מעבר לכך. משרדי פרסום רבים מעבירים נתונים ללקוח המפרסם קמפיין דרכם את הנתונים על פי מספר ההקלקות, אך עד כמה מספר ההקלקות מעיד על הצלחת הקמפיין ועל היחס הנכון מבחינתכם בין  עלות הקמפיין לבין הצלחתו? כאמור, העובדה שיש עוד תחנות בדרך אל המטרה המרכזית שלכם מורידה עוד ועוד גולשים בדרך כך שבסוף נשארתם עם כמות גולשים קטנה בהרבה שבאמת נענתה לקמפיין מאשר כמות הגולשים שהחלו בהקלקה.

 

מה זה CPA

לא רק הקלקות מעידות על הצלחת קמפיין

בנוסף, מלבד הקלקות המובילות גולש לדף נחיתה או דף השארת פרטים, ישנם גולשים שנחשפו אל הקמפיין בדרך אחרת. ישנם גולשים שחיפשו מידע בתחום והגיעו אל האתר שלכם או לדף הנחיתה בדרך זו. גם אותם יש לקחת בחשבון כשמודדים הצלחת קמפיין. ישנם כאלה שהגיעו דרך רשתות חברתיות ואפילו כאלה ששמעו על הקמפיין מפה לאוזן או בערוצי מדיה אחרים.

גם לאלה יש משמעות מבחינתכם. ישנם כלים כמו כאלה שנותן הפייסבוק שמעדכן אתכם מה קורה עם המודעות שלכם לא רק באמצעות הקלקות. כך תוכלו למדוד את  יחס ההמרה בצורה טובה ומדויקת יותר.

בקמפיין הבא- דברו ב- CPA

גם אם התחלתם את הקמפיין הנוכחי עם קבלת דיווחים על CPC, לא הכל אבוד. זה הזמן לדרוש ממשרד הפרסום לדבר איתכם מעתה בשפה אחרת, שפת ה- CPA.

הראו כי אתם מודעים למשמעות העניין, להבדל בין CPC  ל- CPA וכי כעת אתם יודעים שרק CPA נותן תוצאות אמיתיות. כאשר אתם בודקים מדי תקופה את הרווחים של העסק, אתם לוקחים בחשבון רק מכירות שנעשו בפועל ולא רואים את הגעתו של לקוח לחנות והתעניינותו במוצר כמכירה. כך הדבר גם ברשת. רק תוצאות אמיתיות יכולות לקבוע את עלות הקמפיין.

 

bannerslider