מה זה דומיין ואיך לבחור אותו?

ברוכים הבאים! אם הגעתם לכאן זה מכוון שאתם מחפשים את התשובה לשאלה: מה זה דומיין ?

כאשר נולד תינוק, אחד הפרטים שההורים מתלבטים בהם הוא השם שלו. שם שיהיה נעים, קליט, בעל משמעות חיובית ישפיע על אותו תינוק כל חייו. פרט זה משמעותי עד כדי כך שהוא יכול לקבוע אפילו האם יוזמן לראיון עבודה או לא.

מה זה דומיין

 

כך הדבר גם באתרי אינטרנט. דומיין של אתר יכול להשפיע על מידת הכניסה אליו ועל האטרקטיביות שלו. מהו דומיין ומה הוא כולל, והאם הדומיין הוא שלנו לנצח?

מהו דומיין?

דומיין נקרא גם שם תחום או שם מתחם. זהו השם אשר מביא לזיהוי אתר אינטרנט מסויים מתוך כלל אתרי האינטרנט ברשת.

בתחילת דרכו של האינטרנט היו המחשבים המרושתים ביניהם מזוהים על ידי כתובות IP שהן שורה ארוכה של מספרים. עם הזמן הבינו כי שמות הנראים כמספרים מסבכים את העניינים. בנוסף, לכל ספק אינטרנט הוקצה תחום מספרים מסוים כך שעם מעבר לספק אחר היה צורך לשנות את כתובת ה- IP ואז האתר הפך ללא מוכר.

הדומיינים נועדו להפוך את החיים לקלים יותר, כך שניתן יהיה לזכור כתובת אתר בקלות רבה יותר.

כיצד בנוי דומיין?

דומיין מחולק למספר חלקים. פעמים רבות הדומיין מתחיל ב- www שהוא ראשי התיבות של World Wide Web. החלק הבא הוא חלק משמעותי שלרוב נקבע על פי שם החברה או הארגון שלו שייך האתר. החלק הבא הוא סיומת הדומיין.

הסיומת יכולה להקבע על פי המגזר שאליו שייך האתר- למשל הסיומת co מייצגת את המגזר המסחרי, כלומר חברות פרטיות.

הסיומת gov מייצגת מוסד ממשלתי והסיומת ac- מוסד אקדמי. לאחר סיומת זו תבוא סיומת המייצגת את המדינה לה שייך האתר, למשל il היא הסיומת של אתרים ישראלים. סיומת uk מייצגת את בריטניה. דומיינים כאלה, המסתיימים בסיומת המדינה נקראים דומיינים משניים (SLD). ישנו גם דומיין על (TLD) המגיע עם סיומת שאינה מצביעה על המדינה, אלא על מטרתו של האתר בלבד. למשל, סיומת com מצביעה על מטרה עסקית.

סיומת net על פעילות בתוך האינטרנט. לחברות או ארגונים גדולים ניתנים לרוב גם מספר סאב דומיין או תת דומיין למחלקות השונות שבהם. דומיין ה- URL הוא הדומיין המדוייק של דף מסויים בתוך אתר האינטרנט.

כיצד בוחרים דומיין?

הדומיין אותו נבחר אינו שלנו לנצח, הדומיין ניתן על ידי גופים המורשים לכך (בישראל הגוף הראשי הוא ארגון האינטרנט הישראלי- ISOC ויש גופים המורשים מטעמו) לתקופה מוגבלת ועם תום התקופה יש לחדש אותו.

שם דומיין זה הוא ייחודי וניתן לנו באופן בלעדי להתקנה על שרתי הכתובות בהן אנו משתמשים ומובילים לכתובת ה- IP שלנו. בחירת דומיין טוב ואטרקטיבי חשובה לשיווק האתר וקידומו באינטרנט. אחד הקריטריונים לבחירת דומיין היא הוותק שלו.

ככל שדומיין ותיק יותר הוא נתפס כחזק יותר בעיני גוגל. חשוב שהדומיין יצביע על תוכנו של האתר, שיהיה פשוט בכתיבתו בכדי שלא ליצור טעויות וסירבול בהגעה אליו (למשל להפחית ככל שניתן במקף, נקודה או סימן מבלבל אחר).

הסיומת העדיפה בעיני גוגל היא SLD עם שם המדינה (במקרה שלנו- co.il עדיף על פני com). מציאת דומיין טוב נעשית בעזרת מספר כלים ועל ידי המבינים בדבר לכן, כשאתם צריכים דומיין חדש, עדיף להיעזר במומחים בתחום.

מקווה שעזרנו לכם להבין מה זה דומיין, שתפו אלה כדי שהחברים שלכם גם ידעו.