7 טיפים חשובים לביצוע קידום אתרים לוקאלי איכותי

כאשר המציאות הדיגיטלית משתנה ללא הרף מול עיננו, רק טבעי לראות את קהל הלקוחות שלנו משנה את הרגלי הצריכה שלו. הווה אומר, גם כאשר קהל היעד הזה מגיע אל מי מן הסניפים הפיסיים של המותג, על מנת לצרוך שירות או לקנות מוצרים, הוא עושה זאת לאחר שביקר באתר המותג, למד על שעות הפתיחה והשירותים השונים הניתנים במקום, הכיר את טווח המחירים המוצעים על השירותים השונים, ולמד מה חושבים גולשים אחרים שהתקשרו מול המותג.

למעשה, במציאות שבה כל לקוח פוטנציאלי מחזיק בידו טלפון חכם, חלק מן החיפושים האלו מתבצעים גם ואולי בעיקר כאשר הלקוח הפוטנציאלי נמצא בקרבה פיזית אל מקום העסק, מה שאומר שמדובר בהזדמנות ממשית לפגוש את הלקוח הזה, ולהציע לו הצעת ערך שלה לא יוכל לסרב.

זוהי בדיוק המהות של תהליך קידום אתרים לוקאלי. לנסות ולהגדיל את הנוכחות הדיגיטלית של המותג, עבור חיפושים רלוונטיים של גולשים, אשר ברור מהם או מהמיקום בו הם מבוצעים, שיש לגולש בקצה צורך בשירות לוקאלי שינתן במיקום הגיאוגרפי הספציפי שבו בית העסק נמצא.

אז איך מקדמים אתר בצורה לוקאלית בדפי תוצאות החיפוש של גוגל ושל מנועי חיפוש אחרים? מהן הפעולות שנדרש מותג לבצע כדי להבטיח נוכחות איכותית במקום שבו נפגש הצורך של לקוחות הקצה עם הצעות הערך של העסקים המקומיים הפועלים בסביבה הגיאוגרפית הנתונה?

הכנו עבורכם מדריך עם 7 טיפים חשובים ליישום מיידי, שיעזרו לכם לנצח את התהליך של קידום אתרים לוקאלי ביתר הצלחה:

טיפ מספר 1: בצעו מחקר מילות מפתח איכותי

כדי לדעת כיצד עליכם למקד את המשאבים שתשקיעו בפרויקט קידום אתרים לוקאלי איכותי, תהיו חייבים לעבור דרך תחנה חשובה מאוד בכל פרויקט קידום אורגני של אתרים: מחקר מילות המפתח.

באמצעות מחקר מילות מפתח איכותי, תוכלו למפות חיפושים שונים המבוצעים על ידי גולשים במנוע החיפוש, ולסווג את החיפושים האלו לפי פרמטרים שונים, כמו ההיקף של החיפושים הרלוונטיים, כוונת החיפוש שעומדת מאחוריהם, כמות התחרות הקיימת בסביבה על החיפושים האלו, וגם רמת ההתאמה של החיפושים השונים לשירותים ולמוצרים שבית העסק שלכם מציע.

בעת ביצוע מחקר מילות מפתח איכותי, תירצו גם לדעת היכן ממוקמים עמודי האתר שלכם עבור כל אחד מן החיפושים. הסיבה לכך היא פשוטה: כאשר אתם יודעים ומכירים את מצבכם מבחינת קידום האתר על מילות מפתח שונות, קל יהיה לכם הרבה יותר לתעדף את המשאבים שתירצו להשקיע בהמשך פעילות הקידום.

כדי לבצע מחקר מילות מפתח איכותי, מומלץ יהיה לעשות שימוש בכלים שונים, ולדעת שאת הנתונים המוצגים לכם כדאי מאוד לקחת בערבון מוגבל. שימוש בכלים סטטיסטיים המציגים נתונים אודות חיפושים של גולשים, יכול להיות קו מסייע בהתווית מדיניות הקידום, אבל לא יציג את האמת המוחלטת. קחו בחשבון גם שכלים סטטיסטיים, מדוייקים ככל שיהיו, מציגים את תמונת העבר, אבל לא יכולים לצפות את החיפושים שיבצעו גולשים בעתיד. הם לא מתחשבים במגמות שונות, טרנדים, ושינויים בהרגלי הצריכה של משתמשים במנועי החיפוש השונים.

טיפ מספר 2: צרו פרופיל בשירות גוגל לעסק שלי

אפשרות נוספת שעומדת לרשותם של אתרים שמעוניינים להגדיל את הנוכחות שלהם בדפי תוצאות החיפוש, בלי להשקיע משאבים מרובים, ותוך מיקוד בחיפושים בעלי מאפיינים לוקאליים, היא פתיחת פרופיל בשירות החינמי מבית גוגל: גוגל לעסק שלי.

פתיחת פרופיל בשירות מאפשרת למותגים ליצור מעין אתר חינמי , שבו מרוכזים נתונים שונים אודות בית העסק: השירותים והמוצרים שהוא מספק, האיזור הגיאוגרפי שבו העסק נמצא, דרכי הניווט לעסק, תכנים שונים שבית העסק מפרסם, תמונות וסרטונים המתייחסים לפעילות העסק, דירוגים של גולשים, ביקורות ועוד.

על מנת שפתיחת פרופיל בשירות גוגל לעסק שלי אכן תשיג את מטרותיה, חשוב יהיה, בהקשר הזה, להקפיד לכל הפחות על המרכיבים הבאים:

  • הקפידו על יצירת פרופיל שלם ככל האפשר ומלא בכל הנתונים החיוניים. לכל הפחות הקפידו על ציון שם העסק, כתובתו ומספר הטלפון שלו.
  • בחרו בתבונה את הקטגוריות השונות המייצגות באופן הטוב ביותר את השירותים והמוצרים שבית העסק מציע. מצד אחד, הקפידו על קטגוריות אמיתיות ורלוונטיות, כאלו שמייצגות באמת את התחום שבו פועל בית העסק. מצד שני, תנו לראש שלכם את החופש להיות יצירתיים, ולציין גם שירותים בקטגוריות שבית העסק רק משיק להם.
  • הטמיעו בפרופיל העסק שלכם בשירות גוגל לעסק שלי תמונות רלוונטיות ואיכותיות, שתוכלנה לסייע לגולשים המגיעים אל הפרופיל שלכם להתרשם מדרך הפעולה שלכם ומן השירותים והמוצרים שאתם מציעים.
  • דאגו לכך שגולשים המגיעים אל פרופיל העסק שלכם באמצעות חיפוש פשוט בגוגל, יתרשמו מן הפרופיל הזה ומאיכותו, וירצו להשאיר בו תגובות.

יצירת פרופיל בשירות גוגל לעסק שלי, יכולה בהחלט לחזק את המותג בדפי תוצאות החיפוש, ולהניע תנועת גולשים חינמית, אל עמודי האתר השונים.

טיפ מספר 3: בצעו אופטימיזציה של האתר לשימוש במכשירי מובייל שונים

כדי לשים את הדברים על השולחן, חשוב יהיה להבין: בשנים האחרונות גוגל בוחרת לאנדקס את גרסת המובייל של אתרים שונים ושלמור את הגרסה הזאת באינדקס שלה. המשמעות האופרטיבית בפועל היא שתוכן הקיים בגרסת הדסקטופ בלבד הוא תוכן שגוגל עלולה שלא להכיר בתהליך ההתאמה של אתרים שונים לשאילתא שמבצע הגולש במנוע החיפוש.

הוסיפו לזה את העובדה שגולשים שזקוקים לשירות של אתרים לוקאליים, כאלו שמאחוריהם עומד עסק עם סניפים פיסיים, מבצעים את החיפושים הרלוונטיים לא מעט פעמים באמצעות מכשירי מובייל.

מה זה אומר בפועל? שבתי עסק חייבים להערך לתכנון, עיצוב ומימוש כל מסע הלקוח, באופן כזה שיתאים גם למשתמשי מובייל. הווה אומר: סינונים, חיפושים, מיונים וניווט קל בין עמודי האתר – גם כאשר משתמש הקצה, עושה, למעשה, שימוש במכשיר מובייל.

כיצד נראית התאמה למכשירי מובייל? רבים סבורים שהתאמה למובייל באה לידי ביטוי בסך הכל בבחירת תבנית רספונסיבית או כזו המותאמת למובייל. בפועל, התאמה למובייל כרוכה שתכנון, עיצוב, יישום וניטור מסע הלקוח באמצעות מכשירים ניידים.

התאמה למובייל צריכה לתת מענה למקרים שונים: שימוש בתמונות, טבלאות, חיפושים, מיונים וקלטלוגים, ביצוע תשלומים, רישום מהיר לשירותים ועוד.

טיפ מספר 4: הפיצו תוכן רלוונטי באופן שוטף

ניהול איכותי וטוב ככל האפשר של פרופיל העסק בצורה שתאפשר נוכחות מרשימה עבור חיפושים לוקאליים של גולשים, לא באמת יכול להספיק. כדי לייצר למותג מוניטין של בית עסק מומחה בתחומו, מהימן ומנוסה, יש צורך בהפצה של תוכן איכותי, לאורך זמן, ובתדירות שוטפת.

לכן, כל תהליך קידום אתרים לוקאלי, חייב לכלול בתוכו גם שלב של יצירה, עיבוד והפצה של תוכן איכותי, כחלק בלתי נפרד מאסטרטגיית הקידום של האתר.

כעת, די ברור לכל, שלא מדובר במשימה פשוטה. ניהול אסטרטגיית תוכן והפצתו כרוכה בלא מעט פעולות: איתור יוצרי התוכן הרלוונטיים, סגירה על מסגרת התקשרות מולם, וידוא כי תוכנית התוכן מתקדמת בהתאם למצופה ועוד.

ביצוע אוטומציה של התהליך יוכל לאפשר לכם כמנהלי המותג להיות בטוחים שהתוכן יופץ בערוצים הנכונים ובזמן הנכון, וימשיך לאותת לגוגל שאתם מותג בעל נוכחות אמיתית ברשת, מומחה, מקצועי וגם נתפס כמהימן.

טיפ מספר 5: בנו בהדרגה פרופיל קישורים לוקאלי איכותי

קידום אתרים לוקאלי חייב לכלול בתוכו מרכיב חשוב, חיוני ובסיסי הנחוץ להצלחת התהליך: הכוונה היא, כמובן, לבניה מדורגת, שיטתית, עקבית ומנוהלת בראיית סיכון תועלת, של קישורים לוקאליים. קישורים הם הפניות שמבצעים אתרי אינטרנט אל עמודי אינטרנט אחרים, במטרה לייצר ערך מוסף לגולש. ככל שפרופיל הקישורים הנכנסים לאתר כלשהו הוא עשיר יותר, איכותי יותר ודינמי יותר, כך יכולים מנועי החיפוש לתרשם כי מדובר באתר איכותי יותר.

כאשר מדובר בתהליך קידום אתרים לוקאלי, חלק מן הקישורים הנבנים לאתר המותג, צריכים להיות קישורים בעלי מאפיינים לוקאליים בעצמם. הפניות שתתקבלנה מספקים, לקוחות עסקיים, קולגות שפועלות בנישה המסוימת שבה פועל גם המותג – תייצרנה ערך גדול יותר מקישורים רגילים המפנים לאתר המותג.

לכן, כדי להאיץ את תהליך הקידום האורגני של מותג לוקאלי, לשפר את הסמכות שלו בדפי תוצאות החיפוש, ולגרום ליותר תנועה אורגנית של גולשים להגיע אל אתר המותג, חשוב שאסטרטגיית בניית פרופיל הקישורים החיצוניים המפנים אל המותג, תכלול גם קישורים בעלי מאפיינים לוקאליים.

טיפ מספר 6: בנו פרופיל אזכורים משכנע למותג

לצד קישורים, שהם למעשה הפניות לחיצות שמסייעות בהעברת הגולשים מאתר לאתר, חשוב לדאוג לבנות בצורה מדורגת ואחראית גם פרופיל אזכורים. אזכורים הם הקשרים בהם מצוין שם המותג, מבלי להפנות את הגולשים באמצעות קישור לחיץ אל האתר הרלוונטי.

החשיבות של אזכורים לצורך בניית הסמכות של המותג בנישה שבה הוא פועל היא גדולה. אזכורים משווים לפרופיל המידע המנוהל אודות המותג אמינות, שכן לא הגיוני שכל יתר המותגים המתייחסים למותג ספציפי יקשרו אליו. הם גם מסייעים למנוע החיפוש להבין שאכן הפרטים המצוינים אודות המותג הם נכונים ברמת סבירות גבוהה (כמות גדולה של אזכורים עם אותם פרטים יכולה לסייע לבסס את המהימנות של המותג).

קידום אתרים לוקאלי חייב להסתמך על מספר יסודות ייחודיים, ואחד מהם הוא פרופיל האזכורים של המותג. מותג שפעיל במשך שנים, וצבר לא מעט לקוחות מרוצים – סביר יהיה שייצר פרופיל אזכורים איכותי, שנבנה לאורך זמן.

טיפ מספר 7: ודאו כי המותג זוכה לביקורות איכותיות מגולשים רלוונטיים

אחד האלמנטים שמסייעים גם לגולשים וגם למנועי החיפוש להבין כי מדובר במותג איכותי, הוא פרופיל הביקורות שמשאירים גולשים אודות המותג. באמצעות ביקורות, יכולים גולשים אחרים שמגיעים לאתר המותג להתרשם מאיכות השירות שמספק המותג, מאופן הטיפול שלו בתלונות לקוחות, במידת ההוגנות שלפיה הוא פועל ובמידת הסבלנות שבה הוא נוהג בלקוחותיו.

כאשר גולשים מבינים כי הם יזכו לקבל מענה איכותי לתלונות אפשריות שלהם – הם נכונים יותר להתקשר מול בית העסק. השיפור בשיעורי ההמרה של גולשים משפיע גם הוא, כמובן, על הקידום האורגני של האתר במנועי החיפוש השונים.

מבחינת מנועי החיפוש – כאשר אלו מבחינים במותג שלא משאיר תלונות ותגובות שליליות ללא מענה ראוי, שהוא מתייחס בהגינות ובשקיפות ללקוחותיו – הם מקבלים אינדיקציה נוספת לכך שניתן לבטוח במותג הזה.

לסיכום

קידום אתרים לוקאלי הוא משימה מורכבת, שמטרתה שיפור הנוכחות הדיגיטלית של מותג במנועי החיפוש השונים, עבור חיפושים בעלי מאפיינים לוקאליים של גולשים. כדי לייצר תהליך איכותי, יציב ולזרז את תוצאות תהליך הקידום, מומלץ לבצע מגוון פעולות, וביניהן: ביצוע מחקר מילות מפתח איכותי שיהווה בסיס לפעילות הקידום, פתיחת פרופיל עבור העסק בשירות גוגל לעסק שלי, התאמת האתר לשימושיות במכשירי מובייל שונים, הפצה סדירה ועקבית של תוכן איכותי לגולשים רלוונטיים, בניה מדורגת ומבוקרת של פרופיל קישורים ואזכורים עבור המותג, וניהול קפדני של פרופיל הביקורות שמשאירים גולשים אודת המותג.