קידום אתרים
בעידן האינטרנט של היום, כולם כבר יודעים שאם אתה לא שם, אתה לא קיים. אתרי אינטרנט הם כרטיס הביקור שלנו, בין אם מדובר על חברה, מוצר, או אפילו אנשים פרטיים אשר מעוניינים לעשות לעצמם מיתוג אישי. כמות המידע אשר מציפה את רשת האינטרנט היא גבוהה ביותר, ואין ספק שרשת האינטרנט תורמת רבות לייצירת תחרותיות.
אז כיצד מתמודדים על ליבו של הגולש ומבטיח את נוכחות האתר בשפע המידע הקיים ברחבי רשת הסייבר?
קידום אתרים ככלי שיווקי
קידום אתרים בגוגל הוא למעשה תהליך אשר תוצאותיו מתבטאות בטווח הארוך. מטרתו היא לסייע לאתר האינטרנט לקבל יתרון על פני אתרים אחרים אשר משתייכים אל אותה הנישה. בבסיסו של קידום אתרים נשען על הנגשה ואופטימיזציה של האתר בהתאם לדרישות מנועי החיפוש.
על מנת להבין את התהליך וחשיבותו, צריך תחילה להבין את ההגיון שמסתתר מאחורי הכלי שנקרא מנוע חיפוש. מנועי החיפוש, כשבראשם, לפחות בחלק המערבי של העולם, לרבות מדינת ישראל, גוגל, הוא כלי אשר אורז כמות אינסופית של מידע אשר קיים ומאפשר לגולש להגיע אל המידע הזה בצורה פשוטה, קלה ונוחה, על ידי הקשה של שאילתת חיפוש. את האתרים העונים על ביטויי החיפוש מציג מנוע החיפוש בטור סודר, כשלמיקום האתר יש חשיבות גבוהה. מיקומי האתרים בתוצאות החיפוש נקבעים על בסיס רלוונטיות. את מידת הרלוונטיות בודק מנוע החיפוש על בסיס פרמטרים שונים ביניהם פרמטרים כמו תוכן האתר, פיזור ביטויי המפתח הרלוונטיים, כותרות, תגיות ועוד.
חשוב לציין שלמיקום של אתר האינטרנט בעמוד תוצאות החיפוש יש חשיבות גבוהה מאוד, וזאת משום שמבחינה סטטיסטית, הגולש מקליק בעיקר על האתרים אשר מופיעים בראש העמוד הראשון, כאשר כמות ההקלקות יורדת באופן משמעותי בעמוד השני, ולעמודי תוצאות החיפוש האחרים כבר כמעט ולא מגיעות הקלקות כלל.
שלבים בקידום אתרים
חשוב לציין שתהליך קידום אתרים הוא תהליך אשר מתבצע באופן שוטף, לעיתים יש להיעזר בסבלנות עד אשר תוצאותיו ייראו לעין, לכן מומלץ להתחיל עם האופטימיזציה כבר בשלבים הראשונים של בניית אתר האינטרנט. הטמעת כל האלמנטים הרלוונטיים תיעשה בקלות רבה יותר אם היא תעשה במהלך הבנייה, מהטמעה מאוחרת בה האתר כבר בנוי ומוכן.
אחד הפרמטרים החשובים ביותר בתהליך קידום אתרים זהו התוכן של אתר האינטרנט, וזאת משום שעכבישים של מנועי חיפוש סורקים את תוכן האתר ומחפשים את ביטויי המפתח אשר הוגדרו, על בסיס זה הם קובעים את מידת הרלוונטיות של אתר האינטרנט.
קישורים, גם הם פרמטר חשוב למדיי. קישורים אשר נמצאים בתוך אתר האינטרנט, וכאלה שנמצאים מחוצה לו ומובילים אליו, מגבירים למעשה את התעבורה אל אתר האינטרנט. ככל שלאתר האינטרנט תהיה תעבורה גדולה יותר, כך מנוע החיפוש יוכל לדעת שהאתר אכן רלוונטי ויש בו עניין, מה שיעודד את המנוע לקדם את אתר האינטרנט עוד יותר.
מעוניין לקבל עוד טיפים וייעוץ לעסק שלך? פנה אלינו לייעוץ חינם…